Na meerdere methodes geprobeerd te hebben ben ik er voor mezelf toch uit dat ik het het prettigste vind omdat de cassette gelijktijdig met de ketting te vervangen.
Ik weet dat het misschien economische is om de slijtage van je ketting in de gaten te houden en de ketting dan tijdig te vervangen zodat je meerdere kettingen kunt verbruiken alvorens je cassette te vervangen.
Dat vind ik echter te veel gedoe, daarnaast heb ik het idee dat je je ketting dan onnodig vroeg weggooit. Nu kan ik gewoon doorfietsen tot dat aandrijving daadwerkelijk problemen op levert, en dan pas de boel vervangen.
Nu vraag ik me af wat dan een slimme combinatie is. De ketting moet dan langer mee gaan dan gemiddeld, en de cassette korter. Ik koop dus een goedkopere cassette dan dat ik gewoon ben, maar de ketting moet wel lang mee gaan. Welke 10 speed kettingen zijn naar jullie mening het meest slijtvast?
Ik weet dat het misschien economische is om de slijtage van je ketting in de gaten te houden en de ketting dan tijdig te vervangen zodat je meerdere kettingen kunt verbruiken alvorens je cassette te vervangen.
Dat vind ik echter te veel gedoe, daarnaast heb ik het idee dat je je ketting dan onnodig vroeg weggooit. Nu kan ik gewoon doorfietsen tot dat aandrijving daadwerkelijk problemen op levert, en dan pas de boel vervangen.
Nu vraag ik me af wat dan een slimme combinatie is. De ketting moet dan langer mee gaan dan gemiddeld, en de cassette korter. Ik koop dus een goedkopere cassette dan dat ik gewoon ben, maar de ketting moet wel lang mee gaan. Welke 10 speed kettingen zijn naar jullie mening het meest slijtvast?