Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen Vrienden op de fiets - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

ervaringen Vrienden op de fiets

"Ongepast duur" kunnen wij hier niet beoordelen denk ik, dat is de opvatting van Peter. Hij vond het ongepast. Dat je in een restaurant duurder uit bent, is één ding, maar als de commerciële nsteek je tegenstaat is eigenlijk álles waar geld voor wordt gevraagd ongepast duur. Aan de andere kant is een mogelijke verwachting om gratis mee te kunnen eten wellicht ook wel ongepast :wink: .
Ik zou d'r maar eens een kosten baten analyse op los laten, ik denk dat je dan nog aardig bedrogen uitkomt!
Maar ja, ik ben bang dat als we hier nog verder op door dreigen te gaan je straks op het zelfde dilemma uit komt als bij het topic "wanneer dure trekkingfiets"!
Wat voor de een hartstikke duur schijnt te zijn is voorde ander als vanzelfsprekend.
Zelf koken we al láng niet meer, in een nieuwe omgeving de lokale gerechten én vooral lokale wijnen uit proberen is een niet te onderschatten onderdeel van de algehele vakantie ervaring.
En anders wordt het toch weer de zoveelste variant op pasta en zit je om 19.00 uur al weer voor je tent te navelstaren!
Ik ruik een nieuw topic: eigen potje koken of uit eten?
Van mij hoeft het ook niet persee low-budget laat dat duidelijk zijn.
Maar mee eten met de pot (dus geen vrije keuze) kan echt makkelijk voor 5 euro (bijv. groente-rijst-kipfilet blijft onder de 3 euro). Juist de insteek is waar het mij hierover gaat. Bij vodf moet het kosten dekkend zijn. Maar bij een b & b zal het al gauw wat moeten opleveren. Dat is op zich echt prima. Echter sluit je je als gast- adres aan bij vodf heb je je te houden aan die insteek.

Ik verwacht dat verreweg de meeste adressen dat wel doen, dat ga ik lekker later dit jaar wel weer ervaren op een volgende tocht. Ook in het jaarboek vodf 2015 staan positieve verhalen van gast adressen die het alleen al voor de gezelligheid doen, dat is natuurlijk prachtig.

En misschien laat zomer 2015 ook nog een leuke trip toe met het tentje, we zien het allemaal wel. Maar fietsend naar je bestemming is wel een leuk reisdoel en ervaring. Overnachtings-mogelijkheden zijn er zat.

Veel trapplezier allemaal.

ps. op het strand in de zon met sla-gerooktezalm-fries rogge is echt geen straf. :lol: :roll:
peter v o schreef:Van mij hoeft het ook niet persee low-budget laat dat duidelijk zijn.
Maar mee eten met de pot (dus geen vrije keuze) kan echt makkelijk voor 5 euro (bijv. groente-rijst-kipfilet blijft onder de 3 euro).
Met een slecht behandelde plofkip en rijst gekweekt door onderbetaalde arbeiders kan dat inderdaad uitstekend. (Ik laat het maar aan de lezers zelf over om er de geschikte smiley bij te kiezen die er voor zorgt dat men het niet ongehoord vindt dat ik zoiets durf te schrijven.)

Renaat
Revanho schreef:Met een slecht behandelde plofkip en rijst gekweekt door onderbetaalde arbeiders kan dat inderdaad uitstekend.
Wat veel erger is is dat hij deze mensen geen kleine winst gunt voor al hun werk en inspanning, dat riekt ook naar uitbuiting. Moet wel een Ollander zijn 8)

Bij de Stayokay
De prijs van het diner is € 13,75 online en € 15,75 in het hostel.
Revanho schreef:
peter v o schreef:Van mij hoeft het ook niet persee low-budget laat dat duidelijk zijn.
Maar mee eten met de pot (dus geen vrije keuze) kan echt makkelijk voor 5 euro (bijv. groente-rijst-kipfilet blijft onder de 3 euro).
Met een slecht behandelde plofkip en rijst gekweekt door onderbetaalde arbeiders kan dat inderdaad uitstekend. (Ik laat het maar aan de lezers zelf over om er de geschikte smiley bij te kiezen die er voor zorgt dat men het niet ongehoord vindt dat ik zoiets durf te schrijven.)

Renaat
Voorbarige conclusie :cry: ....maar: ook icm ´vrije uitloop, volgranen, biologisch, eco, scharrelaars, 4granen´-kip lukt dat.
En ipv rijst mogen het ook aardappels zijn :wink:

Blijkbaar is goed lezen lastig en een mening hebben over een vodf adres mag niet begrijp ik. Dus zal ik het niet nogmaals uitleggen.

Topic is ervaringen vrienden op de fiets, dus komen deze ervaringen als reactie, vreemd ? neen.


:arrow: zeker veel b&b houders actief hier :lol:
Revanho schreef:
peter v o schreef:Van mij hoeft het ook niet persee low-budget laat dat duidelijk zijn.
Maar mee eten met de pot (dus geen vrije keuze) kan echt makkelijk voor 5 euro (bijv. groente-rijst-kipfilet blijft onder de 3 euro).
Met een slecht behandelde plofkip en rijst gekweekt door onderbetaalde arbeiders kan dat inderdaad uitstekend. (Ik laat het maar aan de lezers zelf over om er de geschikte smiley bij te kiezen die er voor zorgt dat men het niet ongehoord vindt dat ik zoiets durf te schrijven.)

Renaat
Van ervaringen over vrienden op de fiets naar het aan de kaak stellen van de voedselindustrie. Je moet er maar op komen.
Hallo,

net een kleine week gefietst in Nederland, hier onze ervaring bij vrienden op de fiets,

5 adressen, waarvan 3 goed en 2 slecht
met goed bedoelen we: vriendelijke ontvangst en een degelijk bed.

met slecht bedoelen we: onvriendelijke ontvangst en het gevoel van ze waren enkel op ons geld uit.

de spontaniteit van zomaar te gaan fietsen en in de namiddag een adresje uit het boekje te zoeken in de omgeving waar je op dat moment bent klopt ook helemaal niet, je moet echt wel de dag ervoor of zelfs langer op voorhand boeken, en zelfs dan lukte het ons pas na gemiddeld 15 adressen bellen.

onze eerste ervaring met deze organisatie is eerder negatief en waarschijnlijk niet voor verlenging vatbaar.

40 euro per nacht voor 2 personen, dan betalen we liever iets meer voor een degelijk Bed and Breakfast adresje met een echt stevig ontbijt.

Frank en Diane
ik woon hier nu al bijna 5 jaar in doesburg en ik zou ook een adres worden van vrienden op de fiets maar is er tot nu nog niets van gekomen,maar dan heb je hier een goed adresje hoor en dan kan je gewoon goed eten warm en s morgens lekker brood en een goed bed.ik heb er ruimte genoeg voor om het te doen meschien met de tijd eens doen
marcel22 schreef:ik woon hier nu al bijna 5 jaar in doesburg en ik zou ook een adres worden van vrienden op de fiets maar is er tot nu nog niets van gekomen,maar dan heb je hier een goed adresje hoor en dan kan je gewoon goed eten warm en s morgens lekker brood en een goed bed.ik heb er ruimte genoeg voor om het te doen meschien met de tijd eens doen

Leuk Marcel dat je gaat opgeven voor Vrienden op de fiets, weet zeker dat het bij jou gezellig en knus is, en een heerlijk ontbijtje is aan jou wel besteed.
frank en diane schreef:Hallo,

net een kleine week gefietst in Nederland, hier onze ervaring bij vrienden op de fiets,

5 adressen, waarvan 3 goed en 2 slecht
met goed bedoelen we: vriendelijke ontvangst en een degelijk bed.

met slecht bedoelen we: onvriendelijke ontvangst en het gevoel van ze waren enkel op ons geld uit.

de spontaniteit van zomaar te gaan fietsen en in de namiddag een adresje uit het boekje te zoeken in de omgeving waar je op dat moment bent klopt ook helemaal niet, je moet echt wel de dag ervoor of zelfs langer op voorhand boeken, en zelfs dan lukte het ons pas na gemiddeld 15 adressen bellen.

onze eerste ervaring met deze organisatie is eerder negatief en waarschijnlijk niet voor verlenging vatbaar.

40 euro per nacht voor 2 personen, dan betalen we liever iets meer voor een degelijk Bed and Breakfast adresje met een echt stevig ontbijt.

Frank en Diane
Zit er zelf ook aan te denken om dit jaar (alleen) een rondje Nederland te maken met overnachtingen bij vopdf. Het idee was om niet van te voren je hele route te moeten uitstippelen en om kostentechnisch ook leuk te houden (nee, ik hou er van niet van om na een dag fietsen een tent op te moeten zetten).
Als ik dit zo lees, moet ik er nog goed over nadenken. Dan liever route uitstippelen en B&B boeken.

Is er trouwens geen mogelijk om de adressen van vodf te reviewen?? zou wel een uitkomst zijn.
Laat je nou niet zo snel uit het veld slaan Peter, de ervaring van Peter en Diane stroken in het geheel niet met onze ervaring. Integendeel, zo sceptisch als we in beginsel waren zo enthousiast zijn we sind we er gebruik van maken (zie eerdere reacties in dit topic) Ik zeg, gewoon gaan.
En wat dat vroeg boeken betreft, het weekend van 1 mei, dag van de arbeid voor, met name onze oosterburen dus druk, kregen we 's ochtends de geest om van Noordwijk even naar Middelburg te fietsen. Gewoon 's middags midden in zeeland gebeld met de mededeling of we over anderhalf uur konden arriveren. Was geen enkel probleem, de deur stond gewoon open!
Hallo,

Ik ben vorig jaar voor de eerste keer lid geworden (betaling via internetbankieren en niet via doorlopende automatisch incasso). Ik heb er slechts twee nachten gebruik van gemaakt, maar twee keer meegevallen!

Ik zie dat mijn lidkaart januari 2016 vervalt.

Op de website staat "Uw lidmaatschap loopt per kalenderjaar en wordt automatisch verlengd, tenzij u uiterlijk 1 december van het lopende kalenderjaar opzegt."

vraag: Hebben jullie al de nieuwe lidkaart ontvangen met bijbehorend overschrijvingsformulier, of moet ik eerst zelf opnieuw 10 EUR overschrijven?

mvg, Bart
basp schreef:Hallo,

Ik ben vorig jaar voor de eerste keer lid geworden (betaling via internetbankieren en niet via doorlopende automatisch incasso). Ik heb er slechts twee nachten gebruik van gemaakt, maar twee keer meegevallen!

Ik zie dat mijn lidkaart januari 2016 vervalt.

Op de website staat "Uw lidmaatschap loopt per kalenderjaar en wordt automatisch verlengd, tenzij u uiterlijk 1 december van het lopende kalenderjaar opzegt."

vraag: Hebben jullie al de nieuwe lidkaart ontvangen met bijbehorend overschrijvingsformulier, of moet ik eerst zelf opnieuw 10 EUR overschrijven?

mvg, Bart
Bart,
de nieuwe kaart is er nog niet, komt meestal ergens in februari.
wanneer je geen machtiging hebt afgegeven, zit er een briefje bij met verzoek om over te maken.
gewoon even afwachten.
Mijn ervaringen met vrienden op de fiets is ook gemengt.

ik heb in een week rond het ijsselmeer gefietst en daarbij ook een week via vrienden op de fiets geslapen.

het klopt wat sommige anderen zeiden: de kwaliteit wisselt. ik heb oudere mensen gehad waar ik als een kleinzoon behandeld werd, maar ook mensen die onbeleeft waren en je nog geen opgemaakt bed kreeg.

maar ik vind dat de leuke adressen het ruimschoots goed maken. Ik heb nog steeds mooie herinneringen aan sommige adressen (zoals de nacht in een stro hut of de nacht in het spookhuis)
Inmiddels vallen de boekjes voor 2016 op de deurmatten
Het boekje van 2016 is bij mij half februari ook aangekomen!

Ik ben tussen 4 - 7 april van Antwerpen naar Amsterdam gefietst en heb tweemaal bij Vrienden op de fiets gelogeerd en één keer in een jeugdherberg (Utrecht).
Ik heb de adressen wel een week op voorhand gecontacteerd en kreeg spontaan twee keer de vraag om mee te eten waar ik graag op inging... en het was lekker! Het waren twee leuke overnachtingen!
kirsten schreef:Grappig dat er weer wordt gereageerd wordt op dit topic.
Mijn ervaring was ook best positief, hoe zijn de ervaringen als je solo fietst en in vakantietijd probeert om een plaats te vinden. tegen mij werd geregeld gevraagd met hoeveel personen je komt, voor een persoon was er dan ineens geen plaats,
Mijn voorkeur is toch echt kamperen of een goed hotel.
Bij mijn zoektocht naar het 2e adres was er telefonisch toch ook een keer nog géén probleem toen ik vertelde welke dag ik kwam, maar toen ik vermelde dat ik alleen kwam ging het niet meer... maar ik begrijp het ergens ook wel dat het veel "moeite" is om één persoon te ontvangen t.o.v. de wel heel geringe vergoeding.
basp schreef: Bij mijn zoektocht naar het 2e adres was er telefonisch toch ook een keer nog géén probleem toen ik vertelde welke dag ik kwam, maar toen ik vermelde dat ik alleen kwam ging het niet meer... maar ik begrijp het ergens ook wel dat het veel "moeite" is om één persoon te ontvangen t.o.v. de wel heel geringe vergoeding.
Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is. Wel weet ik dat een man alleen voor sommige mensen (zeker alleenstaande vrouwen) een reden is om neen te zeggen.

Toen ik enkele jaren geleden van Antwerpen via Eindhoven en Duisburg naar Stuttgart fietste heeft een mijn gastheer in Duitsland (een kennis) mijn volgende slaapplaats geregeld bij iemand van vrienden op de fiets (of een Duitse tegenhanger daarvan). Het betrof een alleenstaande vrouw met zoontje. Het heeft mijn gastheer toch enige overtuigingskracht gekost om de vrouw over haar twijfel over 'een man alleen' als gast over te zetten.

Renaat