Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ORTLER GRANDTOURER 2, iemand bekend ermee? - Forum Wereldfietser

ORTLER GRANDTOURER 2, iemand bekend ermee?

Hallo :)

Ben een tijdje terug gevallen met mijn fiets, waardoor ik nu zonder fiets ben. Al zoekende naar een sportieve trekkingfiets kwam ik op Bikester de ORTLER GRANDTOURER 2 tegen. Wat denken jullie ervan? Kan dit voor deze prijs? En hoe is de kwaliteit van deze fiets? De afmontage lijkt in orde, toch?

Ben heel benieuwd naar jullie idee!

http://www.bikester.nl/386510.html
Er zijn in de fietsende buitenlanden veel merken die goede fietsen maken, waar we hier zelden van gehoord hebben. Ik had hier nooit van gehoord. Of het een goede fiets is weet ik ook niet.
De afmontage ziet er fraai uit, maar het minimale verzet van 1:1 houdt niet over.

Opgepast: de tekst komt niet overeen met het plaatje:
Plaatje: Tiagracrancks. Tekst: 105
Plaatje: Tubus-achterdrager. Tekst: Massload CL-593 (http://massload.23d.com.tw/?action=prod ... &sub_id=16)

De voordrager zit wel apart gemonteerd.
Het is ook een drager die op tamelijk primitieve manier om de vork geklemd zit (http://upic.me/i/1w/cl-879f.jpg) Niet erg 2015...
Gaaf ding, voor met bepakking fietsen is de begrenzer van een 39-39 als kleinste verzet wel handig. Bergop gaat dan hopelijk niet, want remmen gaat net zo slecht.

Ik heb zelf een Stevens Gran Turismo. Deze heeft ook STI shifters icm V-brakes. Met een beetje bepakking sta je doodsangsten uit in een afdaling. En dan regent het nog niet eens en heb ik ook geen voordrager+tassen...
Johojo schreef:Gaaf ding, voor met bepakking fietsen is de begrenzer van een 39-39 als kleinste verzet wel handig. Bergop gaat dan hopelijk niet, want remmen gaat net zo slecht. Ik heb zelf een Stevens Gran Turismo. Deze heeft ook STI shifters icm V-brakes. Met een beetje bepakking sta je doodsangsten uit in een afdaling. En dan regent het nog niet eens en heb ik ook geen voordrager+tassen...
Dan moet je nodig iets aan je V-brakes gaan doen want de mijne remmen als een anker.
Bestaat er dan al een 11-39 cassette? :roll:

Ik zou dan liever een cx crankstel zien, 34-46. Aan een 52 tandwiel heb je niks.
Er is al eerder een vraag gesteld over een ( goedkope ) ortler-rohloff

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=17033
Ave Gone schreef:
Johojo schreef:Gaaf ding, voor met bepakking fietsen is de begrenzer van een 39-39 als kleinste verzet wel handig. Bergop gaat dan hopelijk niet, want remmen gaat net zo slecht. Ik heb zelf een Stevens Gran Turismo. Deze heeft ook STI shifters icm V-brakes. Met een beetje bepakking sta je doodsangsten uit in een afdaling. En dan regent het nog niet eens en heb ik ook geen voordrager+tassen...
Dan moet je nodig iets aan je V-brakes gaan doen want de mijne remmen als een anker.
Ook icm Sti?
Het merk Ortler ken ik niet. maar als je bij bikester verder kijkt bij dit merk zie je ook wat trekkingfietsen staan (chur en ardeche). En die frames lijken als twee druppels water op frames die door Focus geproduceerd worden. En Focus produceert ook onder meerdere merknamen, en maakt ook series voor kleinere merken. Kalkhoff is een bekender "sub"merk . Maar ook de Arinos (Otto-online) en de X-trail komen er vandaan. Als dat zo is, dan verwacht ik dat de kwaliteit niet slecht zal zijn. En 999 voor een grotendeels Tiagra montage lijkt me niet slecht. Maar de Grandtourer is geen echte trekkingbike....De Ardeche van 899 lijkt me dan geschikter.
Johojo schreef:
Ave Gone schreef:
Johojo schreef:Gaaf ding, voor met bepakking fietsen is de begrenzer van een 39-39 als kleinste verzet wel handig. Bergop gaat dan hopelijk niet, want remmen gaat net zo slecht. Ik heb zelf een Stevens Gran Turismo. Deze heeft ook STI shifters icm V-brakes. Met een beetje bepakking sta je doodsangsten uit in een afdaling. En dan regent het nog niet eens en heb ik ook geen voordrager+tassen...
Dan moet je nodig iets aan je V-brakes gaan doen want de mijne remmen als een anker.
Ook icm Sti?
Je hebt het probleem ontdekt :D