Carl schreef:Had je nu maar een 17-55mm gehad, die had je nog wel kunnen vervangen!
Als ik dat zo hoor ben ik blij dat we destijds niet de standaard 17-55mm kitlens hebben gekocht, maar direct de 18-200mm.
Carl schreef:
maar je zoomlens vervangen door vaste brandpunten van 18 en 200mm is weinig zinvol.
In het groothoeksegment ben ik er ook nog steeds niet over uit wat ik eventueel voor lens zou willen ter vervanging van de 18-200mm. Veel lenzen met vaste brandpuntafstand in dit segment zijn relatief zwaar en prijzig (vergeleken met mn 50mm 1.8 ). Ik zit er aan te denken vroeg of laat de 18-200mm te vervangen door in ieder geval 70-200mm (w.s. sigma) en dan eventueel iets van 24-70mm ofzo erbij. Verder heb ik de aanschaf van een 150-600mm Tamron overwogen , maar aangezien we nog geen safari ofzo gepland hadden/hebben staan vooralsnog maar niet gedaan
. Daarnaast zou een dergeljke lens voor op de fiets veel te lomp en zwaar zijn in mijn ogen.
Carl schreef:Dat vind ik voor de UV-filters een uh, opvallende keuze. Wil je dat eens toelichten?
Ja, dat wil ik wel. Toen we destijds onze D90 (onze eerste DSLR) hebben gekocht werd een UV-filter door de verkoper aangeraden, met name als bescherming voor de lens. Ik heb inmiddels ook veel discussies gelezen over het wel/niet gebruiken van een UV-filter hiervoor, maar aangezien we eerder al eens een polarisatiefilter hebben gehad die in deze 'beschermrol' de lens heeft gered ben ik nog steeds overtuigd van deze 'bescherming'. Daarom hebben we bij de aanschaf van onze 50mm (die een andere filtermaat heeft) ook weer een UV-filter aangeschaft.
Lang verhaal kort willen we dus vooralsnog gewoon nog bij onze huidige camera + lenzen blijven, maar zijn we nog wel op zoek naar een mogelijkheid om bij regenachtig weer ook te kunnen fotograferen. Na even zoeken op internet kom ik uit bij een storm jacket m (evt. pro) (bijv.
http://www.fotokonijnenberg.nl/storm-ja ... lr-m-zwart). Heeft iemand daar ervaring mee?
Elders zie ik nog een andere regenhoes (
http://www.fotodomus.nl/shop/product/camera-regenhoes/), maar deze is a) niet op voorraad en b) lijkt me omslachtiger als je af en toe een paar foto's met regenachtig weer wilt nemen.