Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flipcrown - Forum Wereldfietser

Flipcrown

Nieuwe uitvinding uit Belgie om je stuur om te klappen.
Lijkt me ook voor fietsreizigers gemakkelijk om je fiets mee te nemen in trein of vliegtuig of te parkeren in een kleine hotelkamer.

http://www.flipcrown.com/
Enige voordeel is dus dat je stuur meteen recht staat toch? Sleutelen moet je alsnog...
Wat het ding doet is zorgen dat wanneer je de spiebout losdraait het stuur niet naar beneden valt. Leuk bedacht maar de presentatie is wel flink rooskleuriger dan de werkelijkheid.

De dude die het stuur in het halletje recht zet doet namelijk twee belangrijke dingen niet. Het ene is het stuur mooi recht zetten; dit is beslist niet zo handig als het lijkt. Het andere is dat hij de bout vergeet een beetje aan te draaien. Nummer drie :wink: is dat die bout er niet voor gemaakt is om dagelijks los en vast te maken.

Nadeel nummer vier is natuurlijk dat de klassieke stuurpennen al een tijdje flink uit de mode aan het raken zijn. Het is nu meer een nicheproduct. Ik ben bang dat de liefthebbers van klassieke fietsen in Nederland uitgerekend de laatsten zullen zijn die zoiets nieuws aan hun fiets willen hebben hangen.
Ave Gone schreef:De dude die het stuur in het halletje recht zet doet namelijk twee belangrijke dingen niet. Het ene is het stuur mooi recht zetten; dit is beslist niet zo handig als het lijkt. Het andere is dat hij de bout vergeet een beetje aan te draaien.
:? Wat ik zie gebeuren op 0:18 lijkt daar toch wel heel veel op. Of bedoel je ergens anders in het filmpje? En zou het dingetje niet inklikken op de rechte en de gedraaide positie? Ik vind het moeilijk te zien. Als je hem gebruikt voor vervoer in trein en vliegtuig, zoals Peter Rodenburg suggereert, is je bezwaar drie ("dat die bout er niet voor gemaakt is om dagelijks los en vast te maken") ook niet van toepassing.

Groeten,

Carl