Vaak een legitimatiebewijs in de vorm van een paspoort, ID-klaart of rijbewijs en altijd geld om te betalen. Meer heb ik in het buitenland nooit nodig gehad. (in de honderden keren)jasmon schreef:Hoe zit dat eigenlijk en wat heb ik eigenlijk nodig?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik ook niet. Het komt zelden voor op een camping. Vaak betaal ik ook gewoon meteen voor die ene nacht. Ik vermoed dat de campings waar ze moeilijk doen en je paspoort willen hebben ook niet tevreden zijn met een kaart die ze waarschijnlijk niet kennen.Travelmaster schreef:Ik hou er niet van om mijn legitimatie achter te laten.
Waar/hoe blijkt dat? Een oppervlakkige Google-actie geeft eerder de indruk dat de CCI daar juist niet geaccepteerd wordt, maar de CKE wel._Peter_ schreef:In Scandinavië is de CCI kaart blijkbaar verplicht,
Wij zijn in het verleden en verleden jaar nog verschillende malen geconfronteerd met camping beheerders die ons paspoort wilden innemen ook al bleven we maar 1 nacht en wilden we meteen afreken. Ook wil men vaak een copy maken van je document. Het is heel lastig om hier mee om te gaan. Officieel mag je dit document niet afgeven maar als je daar staat, moe en bezweet wil je je tentje opzetten en van het gezeur af zijn.iceman schreef:Je paspoort als onderpand achterlaten vind ik niet verstandig en is feitelijk strafbaar. In het verleden heb ik dat ook wel eens gedaan, maar nu pieker ik er niet meer over met alle berichten van identiteitsfraude e.d. tegenwoordig. Dan overnacht ik daar gewoon niet. Eigenlijk vind ik kopiëren van m'n paspoort ook geen prettig idee. Zo'n CCI lijkt me dan wel handig.
Dirk
In Engeland kregen we verleden jaar met de Internationaal Camping Carnet korting op de campings van de Camping and Caravan Club (The Friendly Club). Dat liep toch aardig op want campings zijn daar duur.M&A schreef: Die campingkaarten hebben naar mijn idee weinig meerwaarde. Vroeger in het papieren tijdperk hadden we wel eens een FFCC-kaart omdat je die kreeg bij de campinggids van Frankrijk. Daar zat soms een minuscule korting aan vast en ze schreven dan van de kaart over in plaats van van je paspoort
Reden temeer om er met jouw paspoort vandoor te gaan !Carl schreef:Waar/hoe blijkt dat? Een oppervlakkige Google-actie geeft eerder de indruk dat de CCI daar juist niet geaccepteerd wordt, maar de CKE wel._Peter_ schreef:In Scandinavië is de CCI kaart blijkbaar verplicht,
In Nederland, Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje heb ik nog nooit iets anders dan een paspoort nodig gehad. Vaak zelfs dat niet, en er is me in deze landen zover ik mij herinner ook nooit gevraagd het af te geven. Ook ik betaal normaliter meteen vooraf. In Nederland sta ik trouwens eigenlijk altijd op natuurkampeerterreinen, ook daar hoef ik maar zelden mijn Natuurkampeerkaart te laten zien. Een betrouwbaar hoofd is kennelijk je belangrijkste legitimatiebewijs.
Carl
Gelukkig dan maar dat ik het dus nooit afgeef!Travelmaster schreef:Reden temeer om er met jouw paspoort vandoor te gaan !Carl schreef:In Nederland, Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje heb ik nog nooit iets anders dan een paspoort nodig gehad. Vaak zelfs dat niet, en er is me in deze landen zover ik mij herinner ook nooit gevraagd het af te geven. Ook ik betaal normaliter meteen vooraf. In Nederland sta ik trouwens eigenlijk altijd op natuurkampeerterreinen, ook daar hoef ik maar zelden mijn Natuurkampeerkaart te laten zien. Een betrouwbaar hoofd is kennelijk je belangrijkste legitimatiebewijs.
Ervaring in Zweden was dat ze het soms wel willen en soms niet. Bij campings die het willen kun je ze ook gewoon kopen. Zo heb ik het dit jaar opgelost. Bij de eerste waar ze het vroegen heb ik er meteen eentje gekocht._Peter_ schreef:In Scandinavië is de CCI kaart blijkbaar verplicht, je kunt deze oa bij de fietsersbond aanschaffen als je lid bent (€9,50), http://www.fietsersbond.nl/de-fietsersb ... ernational