Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Dover naar Londen (heen en terug) - Forum Wereldfietser

Fietsen van Dover naar Londen (heen en terug)

Hey

Ik ben van plan om samen met één van mijn vrienden van Dover naar Londen te fietsen en terug. We zullen de ferry nemen vanuit Duinkerke naar Dover.
Voor de route heb ik al eens op het internet gekeken en ik kwam bij dit boekje terecht: http://www.london-landsendcyclerouteboo ... r-the-book . Ik vroeg mij af of dit de moeite waard is om te kopen. Dit bevat wel enkel de heenweg en nog géén terugweg.
Ik vroeg mij ook af of iemand tips had over eventuele kaarten/routes om een terugweg samen te stellen.

Dit is ook mijn eerste echte fietsvakantie dus heb nog niet zo veel ervaring hoe ik het moet aanpakken. We zouden overnachten in een hostel of misschien een tentje nemen en dan bij een boer ofzo vragen of we op zijn veld mogen overnachten. Plan is om het zo veel mogelijk lowbudget te houden vermits we nog arme studenten zijn :p Wat raden jullie aan? Wat mag ik zeker niet vergeten? Is een fiets gps bijvoorbeeld echt hard nodig? We nemen bijvoorbeeld al zeker een fiets mee :lol:

Ik dank jullie nu al voor jullie tips :)
Dag Born,welkom op het forum !

De nederlandse versie (als je dat belangrijk vindt) van het door jou aangehaalde boekje heet "hart van Engeland route "ook van Eric van der Horst.

Eric beschrijft alleen een route van Harwich naar Londen. Als je via Dover terug gaat moet je zelf een route maken met bijvoorbeeld een kaart van Sustrans. Maar er zullen er hierop het forum ongetwijfeld mensen zijn die een kant en klare route voor je hebben.

campings zijn er op de aanrij routes naar Londen wel. In Londen wordt lastiger,er is geen jeugdherberg voor zover ik weet, wel een soort stadscamping,(Abbey wood) maar die ligt behoorlijk ver van het centrum.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar de fietsroute van Dover naar Brighton langs de kust is echt heel leuk en afwisselend. Van Brighton kun je ook naar Londen, desnoods met de trein (kijk eerst welke treinen fietsen meenemen).
Dag Born,
Ik heb twee jaar geleden die trip gemaakt, wel met de trein teruggekomen...

Onze etappes waren Dover-Canterbury, Canterbury- Gillingham, Gillingham-Londen (Greenwich) en de routes heb ik nog wel ergens online staan. Het is een mix van de Sustransroute en eigen inzichten. Er zitten wel een paar delen in die ik zou afraden, bvb het stuk van de A2 na Canterbury. Het is maar 1km en je rijdt op een (smal) verhoogd fietspad, maar tegen 10% omhoog rijden terwijl de auto's naast je scheuren is niet zo leuk. Ook het stuk vanuit Dover zou ik misschien eerder opteren om toch via het Castle en noordelijker via de Sustrans route (NCR1) te rijden te rijden ipv door de woonwijk zoals wij gereden zijn. Onze route was misschien korter en minder steil (een stuk van 10-12% tegen een deel 16%) maar langs de kortste weg naar Londen staan er overal hoogspanningsmasten het landschap te verbrodden.

By the way: Rij je met de auto naar Duinkerken? Mocht je met de fiets rijden hou er dan wel rekening mee dat de haven 15km uit het centrum is.

Check http://forwardmarch-be.blogspot.be/2013 ... rbury.html en verdere berichten voor onze route en het verslag.

Je kan (fiets)kaarten bestellen bij http://www.ordnancesurvey.co.uk . Als je geen GPS bij hebt een must en je koopt ze best van tevoren. Ter plekke vind je enkel kaarten op bvb 1" = 1 mile, wat het voor iemand die gewoon is met het metrisch systeem te werken niet makkelijk maakt. Wij hebben evenwel compleet op gps gereden en de kaarten eigenlijk niet nodig gehad. Mocht je ze eventueel willen overkopen geef maar een seintje.

Het Thames path is een aanrader om London binnen te komen. Je ziet al van ver de skyline opduiken.

Qua overnachtingen zoek ik meestal bij booking.com, maar heb dan ook graag iets meer luxe dan tent of hostel.
In Londen hebben wij-op advies van Hans van der Veeke- voor onze overnachting as zondag op maandag het Antigallican hotel geboekt. 60 pond. In het centrum, relatief dicht bij het Theems fietspad. Je kunt er in de keuken eventueel je eigen maaltijd klaarmaken.
Let op: op andere dagen bijvoorbeeld zaterdag op zondag betaal je al gauw 150 pond.

ben
ben huve schreef:In Londen hebben wij-op advies van Hans van der Veeke- voor onze overnachting as zondag op maandag het Antigallican hotel geboekt. 60 pond. In het centrum, relatief dicht bij het Theems fietspad. Je kunt er in de keuken eventueel je eigen maaltijd klaarmaken.
Let op: op andere dagen bijvoorbeeld zaterdag op zondag betaal je al gauw 150 pond.

ben
Als je in die prijsklasse zoekt: check zeker ook Ibis uit. We verbleven voor 50£ in de Ibis Greenwich. Je zit zo aan de DLR om naar het centrum te gaan en mocht je met de fiets op pad willen is zelfs de weg naar het London Bridge trein/metro station zeer befietsbaar. (aparte bike of bus lanes)