Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hilleberg Nammatj 3GT-vraag - Forum Wereldfietser

Hilleberg Nammatj 3GT-vraag

Probleem bij mijn Nammatj 3GT is dat ik de vestibule-zijde nooit helemaal aan de grond krijg: ik kom altijd enkele centimeters te kort.
Normaal is dat geen probleem: lijkt me prima voor de ventilatie, maar ik vertrek nu naar een regio met redelijke kans op muggen en dazen en die zou ik toe liever buiten houden. Heeft iemand een biljant idee?

Ter nadere info: het maakt niet uit welke zijde van de tent ik eerst vastzet en de tent vertoont deze verschijnselen ook op een volkomen horizontale ondergrond. De achterzijde raakt wel keurig de grond. Alle drie de stokken zijn exact even groot.
Je hebt het over de buitentent. Lijkt me onbegonnen werk om die beesten buiten te houden. Wat dat betreft zou ik mijn energie maar steken in het mugvrij houden van de binnentent.
zou ik mijn energie maar steken in het mugvrij houden van de binnentent
Dat is ook mijn primaire uitgangspunt. Maar ik wil het die beestjes niet al te eenvoudig maken ..
Vanochtend gehoord over het vooral niet aandoen van iets geels, het schijnt een extra aantrekkingskracht op de krengen uit te oefenen. Je kan het natuurlijk ook meenemen als lokmiddel en 10 meter verderop ophangen. Verder zorgen dat je in de wind staat, niet specifiek voor je tent maar meer in het algemeen.
:lol: Opwekkend bericht voor een tent met een gele binnentent ...
Ik heb zelf een Schorpioen (van Denig) gehad en die was zowel binnen als buiten geel :evil:

Zorg daarom dat je tent voor de schemer staat, rits alles dicht, ga het dorp of de stad in en kom terug als het donker is, de meeste insecten zijn dan ook weg. Zorg er anders voor dat wat je nodig hebt buiten de tent aanwezig is en ga een paar meter verder zitten (in de wind). En 's ochtends pas er uit als de zon op is (en het dus ook niet meer schemert)