Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Winkels zoeken met Garmin gps62s - Forum Wereldfietser

Winkels zoeken met Garmin gps62s

Vorige vakanties gebruikte ik de zoekfunctie op mijn gps voor bv een supermarkt in de omgeving. Nu doet hij dit anders. Ik krijg tot 650 km ver de aldi en de lidl :x . Heb ik iets verkeerd staan in de instellingen of moet ik andres zoeken? We gaan zo maar gewoon het franse dorp in en vragen en zoeken.
Vreemd. Ik heb ook een 62 en bij mij werkt alles als vanouds. Ik zou ook niet weten wat je moet veranderen aan de instellingen. Is er soms recent een nieuwe firmware update geweest die je hebt geladen.

Ronald van der Perk
Ja inderdaad, een update gedaan. Nieuw is niet altijd goed. Maar mogelijk is het wat anders. De winkels vandaag wel gevonden gelukkig 8)
Meestal worden waypoint en poi's getoond vanaf het punt waar je een gps-fix hebt of had tot een bepaalde limiet (50 stuks). Kom je net uit Frankrijk en zet je de gps aan i n Nl en zoekt gelijk naar die punten dan krijg je de punten van je laatste fix in Fr.
OK, mogelijk is die fix het probleem. Hoe kan ik zorgen dat ik de super u vlakbij vind,ipv 650 km verderop?
Helaas herken ik het probleem.
Ook ik kan tientalle kilometers rijden naar een plaats die enkele kilometers verderop is.
Bij mij is het ontstaan na een update waarbij bij de "find"-opdracht de "routeactivity" veranderd kon worden. Voor die tijd ging het perfect, nu moet ik vele kilometers omrijden:-)
Ik hoop dat er een oplossing te vinden is.
Ik heb softwareversie 5.40
Voor de 62/78 serie is software v6.10 de laatste als ik het goed zie.
@reinder: als ik het goed begrijp ben je nu in Frankrijk en hebt daar gewoon satellietfix. Heb je van dat gebied wel kaarten op je toestel welke poi's bevatten ? (zoals City Navigator of openfietsmap).
@huub: is dat een verplichting om na een gevonden poi een routeactivity te kiezen ? Wat als je directe route kiest?
Vreemd, ik heb bij mijn GPSmap 62st de nieuwste firmware geïnstalleerd en ik kan de Jumbo en AH bij mij in de buurt vinden. Ik heb de OpenFietsMap Europa en de Topo Europe (die heeft dacht ik geen poi's) op mijn GPS staan.

Als ik op de Find toets druk en dan Winkelen kies en dan All Categories, dan zie ik de winkels bij me in de buurt.
De Recreational Europe van een t-toestel heeft wel nuttige punten (poi's). Wellicht minder dan de OFM-EU.
@Kees. Dat is geen fuzzy logic. :wink:

Ik heb even mijn GPSMAP 62 aangesloten en in Basecamp gekeken, maar op die Recreational Europe kaart staan wel restaurants en een drogisterij bij mijn in de buurt, maar niet de Jumbo en AH. Helemaal geen supermarkten zo te zien.
Het zal niet bijdragen aan het verhelpen van het probleem maar ik heb op mijn 62 software versie 5.9 staan met een kaart van openfietsmap.nl op micro SD kaartje Ik hoef geen routeactiviteit te kiezen als ik naar een winkel laat navigeren Waar die POI's staan in het interne geheugen geen idee, want zonder micro SD kaartje heb ik nog steeds de winkels erin staan.

Ronald van der Perk
Ik heb nog even een correctie. Ik was vergeten dat ik in het interne geheugen ook nog de On Track fietskaart heb staan. Als ik alleen die kaart laadt zie ik dat er dan veel minder winkels op het scherm komen als met de open street map kaart. POI's staan volgens mij dus wel bij de data van de kaart. Voor mij is dat nieuwe kennis maar voor jullie misschien niet.

Ronald van der Perk
Ik ben indrerdaad in Frankrijk, een rondje Provence met Benjaminse. Net de Lidl gevonden, zonder mijn gps. We verhongeren dus nog steeds niet, maar de luxe van "find" is er even niet. archies campings werkt wel perfect. Alhoewel hij natuurlijk ook niet kon weten dat de geplande camping nog niet open is :cry: .
Ik gebruik ofm. Het lijkt erop dat ik het probleem nu niet kan oplossen. Ach er zijn ergere dingen. Thuis mogelijk de oude versie maar weer installeren. Dank voor het meedenken.
Morgen op naar Nice en Italië! Werk ze :D
't Zou toch ook te gek zijn als je een Lidl zonder GPS niet kon vinden ;). Maar ik snap het: ik zou ook willen weten hoe het zit. In ieder geval fijne vakantie!
@reinder, zocht je in het verleden op de kaart of op losse poi , zoals archies campings?

heb je erchies campings geladen als gpx bestand of heb je er een poi bestand (GPI) van gemaakt?

het zou kunnen zijn dat je data overschreven hebt met het laden van nieuwe data.
op deze site heb je een poi bestand van lidl's. Het ov2 bestand kan je via gps-data-team converteren. (ik snap dat onderweg niet erg makkelijk is.)
Archie heb ik als poi geladen. Winkels zoeken deed ik volgens mij via de kaart.
Vandaag was de super 2km(franse) nl =4 verderop. De receptie van de camping was mijn Find.
Het gaat mij niet om een Lidl, maar de dichtsbijzijnde supermarkt onderweg. Dit deed Garmin altijd prima.