Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even geen Assos-broeken kopen - Forum Wereldfietser

Even geen Assos-broeken kopen

Mocht je het van plan zijn, misschien is het toch beter even geen nieuwe Assos-broek te kopen. Er schijnt iets aan de hand te zjin met de stof.

Bron: HBVL

"Zwarte koersbroek lijkt plots transparant
28/04/2015 om 07:19 door MCe

Zwart is niet altijd pikzwart. In het geval van de koersbroek van Michel Vanoost, is zwart na enkele maanden doorschijnend grijs geworden. Of vleeskleur voor de achterliggers, krom gebogen over het stuur. Verre van ideaal dus. Omdat zijn fietscollega’s zo vol waren over het draagcomfort van hun exemplaar, telde ook Michel Vanoost 180 euro neer voor een nieuwe koersbroek: een Assos, meer bepaald een Campionissimo.

“Zit lekker”, zegt Michel. “Maar ik had er nog maar drie maanden mee gereden of je kon er los doorheen kijken. Ik heb er ruzie met mijn vrouw over gemaakt, omdat ik dacht dat zij mijn broek verkeerd gewassen had. Maar mijn andere broeken hadden het niet. En toen zag ik dat mijn vrienden net hetzelfde aan de hand hadden.”

Van Feryn, de verdeler van Assos in ons land, vernemen we volgende wetenswaardigheden:

1. Koersbroeken verslijten sneller bij een hogere zuurtegraad van het lichaamsvocht van de wielrenner.

2. Sportkledij moet na elke training niet worden gewassen, maar na een intens zweten toch best gespoeld. Ook opgedroogd zweet werkt in op de kwaliteit van de stof.

3. Hoewel de broek van Michel al jaren in productie is, is het doorkijk-probleem relatief nieuw. Omdat het probleem bij de eerste analyse nog niet gekend en ook niet erkend was, worden de broeken van de groep van Michel volledig onder garantie vervangen. En Ferryn doet nog beter: “Om deze riders weer het vertrouwen te geven in Assos, krijgen ze van ons ook nog een potje broekvet-crème.
"
Misschien moet Michel ook eens leren zijn eigen broeken te wassen.

Maar voor de rest: dank voor de heads-up! Je ziet het overigens bij BioRacerbroeken en Zaes-broeken ook, weet ik uit ervaring.
Ave Gone schreef:
Van Feryn, de verdeler van Assos in ons land, vernemen we volgende wetenswaardigheden:

1. Koersbroeken verslijten sneller bij een hogere zuurtegraad van het lichaamsvocht van de wielrenner.

2. Sportkledij moet na elke training niet worden gewassen, maar na een intens zweten toch best gespoeld. Ook opgedroogd zweet werkt in op de kwaliteit van de stof."
Uit jarenlange ervaring met koersbroeken van verschillende merken kan ik jullie met zekerheid zeggen dat je een koersbroek best na elke rit direct uitspoeld met water en daarna zo vlug mogelijk wast. Liefst met niet teveel waspoeder en wasverzachter, dit om de kleur zo goed mogelijk te behouden. Het is namelijk de drukkleur ( in dit geval zwart) die lichter wordt. De stof van koersbroeken is namelijk altijd wit en wordt met zwart of andere kleuren bedrukt.
Het klopt volledig dat zweet een heel slechte invloed heeft op die kleuren. Dus zo vlug mogelijk spoelen en wassen is de boodschap. Kan natuurlijk dat de drukinkt van die bepaalde reeks broeken van slechtere kwaliteit geweest is, of slecht nabehandeld door de fabrikant.
https://www.youtube.com/watch?v=sCAAeVz6ACg
Trouwens geldig voor alle high tech broeks. bijv. mijne Perl Izumi Pro en Elite broeks
Bedankt Ave Gone. Heb net een maand terug een Assos broek gekocht. Goed om te weten dus dat ik me over een paar maanden bij de fietsenzaak kan melden voor een nieuw exemplaar. :wink:
De leukste fietsbroeken vind ik die met het merk 'btween op bilnaad.

Als die dan ook nog eens gaat doorschijnen kun je er maar beter niet op zaterdagavond door de Reguliersbreestaat mee fietsen :lol:
Foei, Eric. De Reguliersbreestraat is een voetgangersgebied.
Alien schreef:Foei, Eric. De Reguliersbreestraat is een voetgangersgebied.
Dan maar een cruisen door de Reguliersbreestraat?
Morgen (woensdag) bij het rondje Amsterdam door de Reguliersbreestaat?
Ik noem maar even een (de) dwarsstraat.
Hum Hum Hum :lol: