Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Weet je wat is de technische verschil tussen een MTB em trekking Xt-780 group?staal is ideaal schreef:Dat is iets te snel gedacht: Shimano heeft al een tijd een XT-lijn die gericht is is op MTB's en een andere XT-lijn die bedoeld is voor 'trekking'-fietsen. Duidelijk is dat de vernieuwde set niet in die laatste categorie valt. Ik zou het desondanks ook niet op mijn fiets zetten, maar dat is een nader verhaal.
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... re_xt.html
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... xt_nw.html
Ik ken geen XT-probleem. Ik heb heel wat mooie XT-componenten op mijn fietsen en ze geven geen problemen.Ave Gone schreef:Mooi. Geen weldenkende fietsbouwer gaat dit in een vakantiefiets inbouwen, dus dan zijn we van het bekende XT-probleem af
Dat loopt vast niet lekker in de 1 en in de 11. Daarbij zou ik de 1 ook nog veelvuldig gebruiken op vakantie.Jan Eleveld schreef:De nieuwe XT cassette 11/42 maakt 11 versnellingen met een ratio van bijna 400 % mogelijk met slechts één tandwiel voor. Lijkt me voor veel vakantiefietsen niet verkeerd.
Precies, voor een vakantiefiets is alles wat het simpeler en onderhoudsarmer maakt meegenomen. Nog even een paar jaar wachten tot het betaalbaar isJan Eleveld schreef:Ik ken geen XT-probleem. Ik heb heel wat mooie XT-componenten op mijn fietsen en ze geven geen problemen.Ave Gone schreef:Mooi. Geen weldenkende fietsbouwer gaat dit in een vakantiefiets inbouwen, dus dan zijn we van het bekende XT-probleem af
De nieuwe XT cassette 11/42 maakt 11 versnellingen met een ratio van bijna 400 % mogelijk met slechts één tandwiel voor. Lijkt me voor veel vakantiefietsen niet verkeerd.
Hoezo? Ik zie niet in waarom die groep niet fantastisch gaat werken op een vakantiefiets.Ave Gone schreef:Mooi. Geen weldenkende fietsbouwer gaat dit in een vakantiefiets inbouwen, dus dan zijn we van het bekende XT-probleem af
Dan zet je er dan toch gewoon een 8-speed cassette op die ze daar wel hebben liggen? De kans op gedoe is niet heel groot, en een (sub-optimale) oplossing is vast te vinden om je vakantie te redden. Als je naar China wilt wordt het misschien een ander verhaal...Ave Gone schreef:Ik wil je nog wel eens zien als je op zaterdagmiddag op zoek gaat naar een 11-speed onderdeel ergens in een dorp in Zuid-Frankrijk.loknor schreef:Bovendien is het overal te verkrijgen
Maar wel te weinig. Ik heb op mijn 3x7 (!) nog altijd een heel stuk meer, en nodig ook. Welke vooruitgang?Jan Eleveld schreef:Ik ken geen XT-probleem. Ik heb heel wat mooie XT-componenten op mijn fietsen en ze geven geen problemen. De nieuwe XT cassette 11/42 maakt 11 versnellingen met een ratio van bijna 400 % mogelijk met slechts één tandwiel voor. Lijkt me voor veel vakantiefietsen niet verkeerd.Ave Gone schreef:Mooi. Geen weldenkende fietsbouwer gaat dit in een vakantiefiets inbouwen, dus dan zijn we van het bekende XT-probleem af
Ave Gone schreef:Ik wil je nog wel eens zien als je op zaterdagmiddag op zoek gaat naar een 11-speed onderdeel ergens in een dorp in Zuid-Frankrijk.
Waarover mij in Amsterdam, die grote stad, al door diverse "gerenommeerde" fietsenmakers verteld werd, "dat wordt niet meer gemaakt, dus dat hebben we niet."Ave Gone schreef:[…] mijn 3x7 […]
Ik ga niet op fietsvakantie in AmsterdamAlien schreef:Ave Gone schreef:Ik wil je nog wel eens zien als je op zaterdagmiddag op zoek gaat naar een 11-speed onderdeel ergens in een dorp in Zuid-Frankrijk.Waarover mij in Amsterdam, die grote stad, al door diverse "gerenommeerde" fietsenmakers verteld werd, "dat wordt niet meer gemaakt, dus dat hebben we niet."Ave Gone schreef:[…] mijn 3x7 […]