Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe lang is de weg naar Istanbul? - Forum Wereldfietser

Hoe lang is de weg naar Istanbul?

Hoi!

We zijn van plan deze zomer naar Istanbul te fietsen.

Er zijn grofweg twee mogelijkheiden om in Turkije te geraken; via Italië en Griekenland en via Roemenië en Bulgarije.

Hebben jullie ervaring met deze routes? Hoe lang hebben jullie er over gefietst? Wat zijn streken die we zeker niet mogen missen?

We kennen op zich de Limesroute maar fietsen via een uitgestippelde route is natuurlijk niet het allerleukst...

JW en Gu

Je kan ook nog de volgende route rijden: Griekenland, Albanië, Montenegro, Kroatië..

Ik ben in 2004 van Amsterdam naar Istanbul gefietst en heb hier zo'n 10 weken over gedaan. Ik heb de route via Roemenie genomen. De Limes route heb ik gevolgd tot de grens van Roemenie en ik moet zeggen, dat was een geweldige route!

Harry Wagenaar heeft een boek geschreven over de route NL-Italie-Istanbul heen en Istanbul-Roemenie-NL terug. Het boek heet "Afstand".
Zie http://www.fietsenaar.tk/

Groet,
Rena :wink:

Ik ben in Praag vertrokken naar Istanbul en heb er 25 dagen over gefietst via Hongarijë, Roemenië en Bulgarije. Dan moet je wel flink doorrijden (2500km)
In Turkije kan de D100 best vermijden, dit is levensgevaarlijk om te fietsen, neem je tijd om door de bergen richting Itanbul te rijden, vrachtwagens op 10cm van je af zodat je van de weg af moet, ze verwachten dat je in de grindbak naast de weg gaat fietsen. Als ik zeg 10cm dan is dit niet overdreven. Als ze niet in hun vrachtwagen zitten zijn de Turken best aardige mensen.