Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weserroute en R1 bewegwijzerd in twee richtingen? - Forum Wereldfietser

Weserroute en R1 bewegwijzerd in twee richtingen?

Met mijn zoon fiets ik in juni stukken van de Weserroute en de R1. We gaan echter tegen de richting in die het boekje aangeeft. We pakken in Bremen de Weserroute naar het Zuiden tot Hoxter en daarna van Hoxter de R1 terug naar Nederland.
Nu lees ik inde boekjes dat de route grotendeels bewegwijzerd is, maar is dat ook in de richting dat wij hem gaan fietsen?
Aart Veldhuizen schreef:...maar is dat ook in de richting dat wij hem gaan fietsen?
Is in twee richtingen bewegwijzerd Aart
Ha, lekker! Zowel de Weserroute als de R1?
Daar hoef je je in Duitsland niet druk over te maken, zorg wel dat je het juiste bordje hebt er zijn zoveel fietsroutes dat je soms door de bordjes de juiste route mist, of per ongeluk een bordje volgt dat lijkt op jouw routebordje. De Weserroute is simpel gezegd de rivier volgen, de ene keer links dan weer rechts. Voor de R1 zal je wat beter op moeten letten. Je kan vanaf iets ten zuiden van Höxter er ook voor kiezen de route naar Praag in de andere richting te volgen of vanaf Hameln de Hanzefietsroute te volgen.
Nadeel van de laatste 2 is dat deze gebruik maken van verschillende bestaande routes dus zonder boekje of GPS (met track) worden die iets lastiger te volgen.
Aart Veldhuizen schreef:Ha, lekker! Zowel de Weserroute als de R1?
Ja :wink: