Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trappers draaien zichzelf los - Forum Wereldfietser

Trappers draaien zichzelf los

Beste mensen,

het volgende is mijn probleem. Wanneer ik ga fietsen draaien de trappers zichzelf los (ik fiets op een kenosha mountainbike). Wanneer je ze weer vastdraait gaat het een kleine 5 minuten goed en daarna begint de ellende weer. Iemand vertelde mij onlangs dat het iets met de kogellagers zou kunnen zijn, maar aangezien ik een enorme leek op het gebied van fietstechniek ben heb ik geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen. Kan iemand mij hier helpen?

mvg,
Luuk Derksen

Het is praktisch gezien onmogelijk dat trappers losdraaien. Trappers worden voorzien van een 'foute' schroefdraad. Deze is tegengesteld aan een normale schroefdraad. Het grote voordeel hiervan is, dat je ze al fietsend vaster trapt.

Dan komt dan ook de nieuwsgierige vraag, heb je ze wel goed gemonteerd? Zit de linker wel links en de rechter wel rechts (er staat meestal ergens in de buurt van de schroefdraad een L of R). Ondanks dat het niet helemaal past lukt het best om de trappers er aan de verkeerde kant op te draaien.

Zit de linker wel links en de rechter wel rechts (er staat meestal ergens in de buurt van de schroefdraad een L of R). Ondanks dat het niet helemaal past lukt het best om de trappers er aan de verkeerde kant op te draaien.
Als je ze er op de verkeerde kant opgezet hebt (knap hoor), is je schroefdraad dan ook niet naar de mallemoer? Dan heb ook 2 nieuwe cranks nodig.

Martin 8)