Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ultralight bikepacking proberen in (nabije omgeving) NL - Forum Wereldfietser

Ultralight bikepacking proberen in (nabije omgeving) NL

Ik fiets nu anderhalf jaar op een singlespeed rigid MTB en ga dit jaar het fenomeen offroad (!) ultralight bikepacking uitproberen. Dus 'mooiweer kamperen' gecombineerd met elke dag een stuk fietsen. Bepakking houd ik zelf minimaal met zo'n 3.5kg op het stuur en onder het zadel. Slapen in een half-pyramid tarp van Tyvek en koken op een éénpittertje. Héél basic dus!

Per dag wil ik het rustig aan doen want ik heb er geen ervaring mee. Ik denk aan 50 á 100km per dag, afhankelijk van het terrein en waar we zin in hebben. Waar? Achterhoek, stuk van de GR5 onder Eindhoven naar Luxemburg of via de Hermannsweg Duitsland in. Zoiets. De dagen bestaan in mijn idee dan uit niet al te mal maar wel een beetje doorrijden, af en toe een stop om te genieten van de omgeving of een terras en 's avonds eenvoudig maal of even wat halen ergens, kampvuur, boek, stadje, terras en dan neerploffen in tarp of tentje. Vooral geen haast, de reis is de bestemming.

Alleen lijkt me daar minder lol aan dan met twee dus ik zoek dames of heren in de leeftijd (ongeveer) 25-45 die dat ook leuk lijkt. Stiekem heb ik voorkeur voor een dame, gewoon omdat ik dan weet dat het geen testosteron-jakker-tocht gaat worden :lol:

Dit jaar wil ik tussen begin juni tot de herfst een stuk of 4 van die one- of two-nighters maken. Lijkt je dat wat? Laat het weten via het topic of DM/PM!
al gekeken bij de offroad jongens hier op het forum?
even zoeken op het forum ;-)
http://www.dirty-pages.net/forum/viewfo ... ac369bebf5

Hier proberen? Als single speeder ken je dit vast wel. 8)
Inmiddels een tripje gedaan, met succes. Op Dirty-Pages komt niet zo veel voorbij als ik hoopte (ken er aardig wat mensen van) dus als er hier nog liefhebbers zijn voor de komende dagen... ik ga 24 juli op vakantie en voor die tijd wil ik zeker een one- of two-nighter doen waarschijnlijk in de Achterhoek waar ik een mooie route heb (grotendeels offroad)
nvt meer
Hoi Maurits,

Ik ben nieuw op dit forum. Groot fan van bikepacken, en een one nighter in nederland lijkt me leuk om te doen.

Zoek je nog gezelschap voor een trip?
Ben een paar keer met een Wereldfietser off-road weekend meegeweest en helemaal enthousiast geworden voor deze vorm van recreatie. Aan te bevelen, je leert veel van de andere deelnemers en is hartstikke gezellig. Daarnaast fiets ik vaker op LAW routes in NL. lekker in de natuur zonder dat het fietstechnisch erg lastig wordt.

Groet Leo Jansen