Grotere gaten of ter plaatse van het ventiel zijn met plakken vaak moeizaam / niet te verhelpen. Een extra binnenband bij de hand hebben vind ik persoonlijk dan wel zo praktisch. Die ca. 200 - 250g van een binnenband gaat het verschil echt niet maken. Veel fietsers, ook op vakantie, hebben namelijk toch nog altijd de nodige eigen reserves waar het echte verschil in gewicht behaald kan worden.Ave Gone schreef:Dit forum gaat over reizen cq. vakantie met de fiets. Door een lekke band te plakken spaar je behoorlijk aan gewicht aan bandjes om mee te nemen.stef.l schreef:Je kunt binnenbanden al voor ca. 2 ~ 3 euro via webshops bestellen.
Bovendien, met een goede keus aan buiten banden en voorbereiding in de zin van nieuw materiaal (zoals je zelf eerder in dit topic ook al geadviseerd hebt) zullen de meeste vakanties op de fiets al snel zonder lek kunnen verlopen.
Binnenbanden zijn ook prima voor andere doeleinden te gebruiken. Vormt prima elastiek. Kleine stukjes binnenband zijn perfect om vuur mee te maken, zelfs onder natte omstandigheden. En binnenbanden zijn ideaal om grotere planten te bevestigen aan een paal zodat ze niet omvallen, bloembakken aan balkonreling te bevestigen, etc. Je hoeft niet alles direct de prullenbak in te gooien :p.wimmo17 schreef:En dan zeggen ze nog wel dat fietsen zo goed is voor het milieu...
Gewoon liggend op de plank in het donker zal dit tientallen jaren betreffen. Op de fiets zal dit totaal afhankelijk zijn van welke buitenband erbij gebruikt wordt. De levensduur wordt praktisch gezien enkel beperkt door lek rijden, welke een gevolg is van het falen van de buiten band. Constructie problemen van de binnenband in het bijzonder uiteraard daargelaten.willem.m schreef:...bovendien gaat het topic over de levensduur van binnenbanden