Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe houd ik m in bezit? - Forum Wereldfietser

Hoe houd ik m in bezit?

beste fietsers,
ik hoop over een week of 5 mijn Travel Lite in ontvangst te kunnen nemen en mijn profiel te kunnen aanpassen :D
En dan de paden op, de lanen in.
Maar dan ga je denken, wat kan je doen om te voorkomen dat men ermee vandoor gaat.
Slot en kabel is aardig maar is het voldoende?
Ik kom allerhande start ups tegen die met gps tracker en smartphone moeten gaan werken.
Spybike lijkt de enige in de handel te zijn. Montage in Ahead balhooofd.
Toch nergens een juichende (NL) recensie te vinden. ik vrees dat dat het dus ook niet is.
Zijn er ervaringen, meningen of een BPM (beste preventie methode) :?:
Gewoon lekker gaan genieten Dirk, ik heb ook een Santos ik heb 2 sloten een ringslot en een Abus kettingslot en voor de rest is ie 3 jaar verzekerd.
Meestal moet een ringslot en een kettingslot voldoende zijn. Als ze hem dan nog willen hebben en al die moeite erin steken zou ik ze er veel plezier mee wensen.
Verzekering is prima back up uiteraard. Alleen zo jammer als je vakantie naar zijn grootje is omdat je toch een keer samen de Supermarché in wilde lopen.
Dag Dirk,
Ik reis meestal alleen. Daardoor staat mijn fiets vaak onbeheerd. Naast een Axa-slot en een kabeltje heb ik er een alarm op gezet. Kost maar twee tientjes en werkt uitstekend. Je hebt ook erg veel bekijks als hij begint te loeien.
Misschien een gps tracker?

Laat mij reclame maken voor enkel van mijn jonge landgenoten.
http://www.whereismybike.be/

Je kan je nu inschrijven voor een testproject.
Dat was ook een beetje mijn vraag: zou dat werken zo'n treacker?
Spybike heeft versie in Ahead. Maar wie kent dat ding. Toch €100. Hele prij voor stukje chinees spul. Ziet er uit alsof het uit de €4,- grabbelbak komt.
Aan de andere kant; voor die 100 euro vind je (en de politie) hem onmiddellijk terug als hij gestolen is. Toch prettig bij fietsen van duizenden euro's. Bovendien kun je je vakantie vervolgen.
Wat blijft er nu over van het vrijheidsgevoel van het fietsen als je al met deze vraag bezig bent voor dat je ook maar een km hebt kunnen fietsen :)

Zelf heb ik twee krulsloten van de Action van 2,95 om mijn fiets hangen. Het AXA slot is me te zwaar en is er al direct af gehaald.
Helemaal mee eens Rob gewoon gaan met die banaan.
Ik begrijp de vraag van de TS perfect. Niemand heeft graag dat z'n (dure) fiets wordt gestolen en als het gebeurt, wie wil hem dan niet terug? Is dat zo abnormaal? En de technologie bestaat om de recuperatiekans te vergroten. Dus wat is daar gek aan? Iedereen weet dat sloten in veel gevallen een makkie zijn voor goede fietsendieven; dus waarom geen weinig gekend alternatief proberen?

Ik kocht een jaar of twee geleden de SpyLamp2 (omdat ik geen A-head stuurpen heb).

Het ding doet wat het hoort te doen. Enkele bemerkingen: ik heb de neiging om de batterij niet tijdig op te laden (soort van "fit-and-forget probleem" wat mij betreft) en dan wordt het ding plots waardeloos natuurlijk. De SpyLamp geeft normaal een seintje naar je GSM wanneer hij moet worden opgeladen. Probleem is dat mijn GSM bijna nooit aan staat (mijn probleem dus). Ook heb ik er geen duur GSM abonnement voor over, dus ik heb er een pre-paid kaart ingestoken zonder dataverkeer-optie (minimale functionaliteit - kost me 10 EUR per jaar - goedkoper dan een fietsverzekering denk ik). Dit wil zeggen dat ik mijn 'gestolen' fiets niet live kan tracken via het internet. Ik kan enkel een SMSje sturen naar mijn fiets "Whereareyou". Hij zal dan onmiddellijk (wanneer hij op scherp staat) of enkele uren later (in rustmodus) een berichtje terugsturen met zijn coordinaten. Indien de fiets in openlucht staat gaat dat via gps, en dat is nauwkeurig tot enkele tientallen meter (dat heb ik getest), indien hij ergens binnen staat gaat hij trianguleren op GSM masten en dat is minder nauwkeurig (enkele honderd meter straal, ook geprobeerd). Je kan de fiets ook vertellen via SMS dat hij moet beginnen seinen zodra de dief begint te fietsen (bewegingssensor).

Gelukkig heb ik dit nog allemaal niet nodig gehad.

Momenteel staat m'n fiets bij de fietsenmaker en heb ik voor de lol even 'whereareyou' geSMS't, maar ik kreeg geen reply. Ik vermoedde al dat het lang geleden was dat ik mijn batterij had opgeladen. Zal ik dus doen wanneer m'n fiets terug is uit groot onderhoud. :?
Aniphys schreef:Ik begrijp de vraag van de TS perfect. Niemand heeft graag dat z'n (dure) fiets wordt gestolen en als het gebeurt, wie wil hem dan niet terug?
Voor mij was het wel één van de keuzeredenen een reden om een fiets te kopen die minder duur was dan de vorige.
In't buitenland zet ik 'm zoveel mogelijk vol in't zicht voor de supermarché met het vouwslot ergens aan vast geknoopt. In Nederland blijf ik er vooral op zitten en doe ik boodschappen op een minder aantrekkelijk exemplaar.
Naast een AXA slot een goed beugelslot kopen en op een juiste manier vastzetten, dit is eventueel uit te breiden met een kabel (bv van Kryptonite). Daarnaast verzekeren, let wel op de voorwaarden m.b.t. reizen binnen of buiten de EU.


http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... ductBrand=
Ave Gone schreef:Voor mij was het wel één van de keuzeredenen een reden om een fiets te kopen die minder duur was dan de vorige.
...en die fiets kostte wellicht toch nog meer dan de 100 EUR van de SpyTracker? 8)
(of was de vorige niet gestolen?)
Een gps alarm heeft natuurlijk bepaalde voordelen, maar ook 1 groot nadeel....Het kan zijn nut pas bewijzen als de fiets al "verdwenen" is. en daarnaast..ook al weet je dan waar je fiets is...daarmee heb je hem nog niet terug. Voorkomen dat je fiets verdwijnt heeft daarom de prioriteit. Belangrijk zijn dan een goed slot, zorgen dat je fiets vasttaat, en zorg ervoor dat je fiets niet opvalt...
RobB schreef:Wat blijft er nu over van het vrijheidsgevoel van het fietsen als je al met deze vraag bezig bent voor dat je ook maar een km hebt kunnen fietsen :)

Zelf heb ik twee krulsloten van de Action van 2,95 om mijn fiets hangen. Het AXA slot is me te zwaar en is er al direct af gehaald.
Het AXA slot is idd. zwaar, maar wordt door de fietsverzekering (in mijn geval ENRA) verplicht. Zelfs voor m'n nagelnieuwe, superlichte Focus fiets. Andere sloten, geen polis mogelijk.
Een luxe fiets geeft luxeproblemen...
"heb ik voor de lol even 'whereareyou' geSMS't, maar ik kreeg geen reply."

Het lijkt wel een tragische scene uit een relatie...is het ook natuurlijk...
Wel geen gps. Maar moest iemand overwegen om de T-One Fietsalarm aan te schaffen. Dan raad ik het af.

Vorige jaar gebruikt. Maar uiterst gevoelig aan wind en voelt aan als goedkoop speelgoed.