Eelco schreef:Ha Walter,
Voor heenweg hoop ik op Portland te kunnen landen. Mocht dat toch te duur worden dan wordt het Seattle. Terug via Norfolk of Washington.
Wil sowieso mijn eigen fiets meenemen; vanwege de plannen die ik heb (TransAm Bikerace) zit ik niet te wachten op een fiets die mogelijk niet al te duur is, maar niet lekker zit en/of waar ik de staat van onderhoud niet van ken.
Groet,
Eelco
Ah got it now.
Ik vlieg altijd rechtstreeks; ik heb een hekel/luxeprobleem gekregen aan binnenlandse vluchten vanwege de minimale service en ruimte aan boord tov intercontinentaal. Plus het risico dat mijn fiets voor een 2e x door verladers 'onder handen' werd genomen.
Zoals ineke ook al aangaf; bij overstap in de usa ga je eerst met de bagage door de douane. Direct na de douane gooi je je bagage weer op de band of verzamel depot.. Let daar goed op; want als je te ver door loopt mag je je bagage opnieuw naar de incheckbalie sleuren en op chicago bijvoorbeeld moet je dan een stukkie met de tram.
Vwb voorwaarden en tarieven heb ik alle tegenstrijdigheden wel meegemaakt. print de fiets voorwaarden van de uitvoerende maatschappij uit. Ik heb 1 weigering gehad (maar wel vervoerd gekregen); en soms onredelijke tarieven door onwetend grond personeel. Het record was een balie medewerker die de fietsdoos van een andere maatschappij weigerde en me 3 extra tarieven wilde rekenen: fiets; oversize en overgewicht. met de voorwaarden in de hand netjes gevraagd om de supervisor en het was snel opgelost
.
Als je op portland (pdx) vliegt:
- zeer klantvriendelijke luchthaven en douane ( als je rechtstreeks vliegt)
- vandaar uit pak je te tram naar hillsboro (fiets mag gratis mee) en fiets je via de banks-vernonia trail naar Astoria. Er zijn ook nog wel andere routes.
Als je seattle (sea) vliegt
- pak een ferry die je op een aanvoerroute naar coastal hwy 101 brengt en fiets in ong 6-8 dagen zuidwaards naar astoria. Het is tevens een mooie trainings route.
de fietsroutes die binnendoor steken (grofweg langs interstate 5) zijn bij lange na zo mooi niet.
Beide steden zijn fiets steden met veel warmshowers adressen.
Ik heb 6 juni in mijn agenda gezet en probeer je daar persoonlijk uit te zwaaien