Additionally, paste this code immediately after the opening tag: magura tomac (hs33/hs11) hulp afstellen.. wie weet hoe ... - Forum Wereldfietser

magura tomac (hs33/hs11) hulp afstellen.. wie weet hoe ...

Dag wereldfietsers,

Graag heb ik hulp van jullie nodig. afgelopen zaterdag heb ik een tweedehands Santos mtb gekocht.,getest alles deed prima.Na thuis komst een ritje gereden en de voorband is lek, band wisselen en weer in doen maar blijkt dat de rechte kant (magura rem de bij hendel) ... de remblok al eraan de velg wil zit ... dus geen ruimte voor afstellen... de wil draai ook niet.Alles uit elkaar gehaald en opnieuw afgesteld .. zelfde probleem aan een kant zit de remblok aan de velg wil.

https://www.youtube.com/watch?v=3adVMcVMvW4

Na dit link van magura gezien .. en gedaan zo als het moet ,,helpt ook niet... het lijkt da de rechte kant ietsje dichter bij de vork is dan de linker kant.
Ik hoop.. wat ik bedoel duidelijk is voor jullie .. wie kan mij helpen?

Mvg Meosky
Zit het wiel er helemaal recht in? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en dacht dat er een probleem met de rem was, maar het wiel bleek niet helemaal recht te zitten.

Gaat het trouwens om het voor- of achterwiel?

Groet, Tim
dag

het gaat om de voor wil ... de velgen zijn recht... Ik heb ook andersom geprobeerd. namelijk links/recht anders om afgesteeld. Nog steeds aan de rechte kant zit de remblok aan de velgen.

Mvg Meosky
De remcilinders zitten geklemd in de houder aan elke kant. Als je de bout in de remnok losmaakt en die erboven dan kan je de remcilinders bewegen. Als ze nieuw zijn gaat dat gemakkelijk omdat het rubber dat er rond zit nog niet gevormd is. Zijn ze wat ouder dan moet je vaak heel de rem demonteren, rubber er terug losjes rondsteken en opnieuw monteren.

Wel eerst controleren of je velg mooi in het midden van je naaf staat natuurlijk en dat de remblok volledig terugkeert in de cilinder.
Even de zilverkleurige hendel loshalen en de Evo 2 beugel iets terugdouwen aan de kant waar het blokje aanloopt.

(Als wij fietsen afleveren laten we klanten altijd even de rem open en dicht doen. Soms willen ze ook het wiel eruit halen en dan gebeurt dit ongelukje meestal. Maar het kan geen kwaad, gewoon even weer iets rechtzetten)

De Evo2 beugel heeft waarschijnlijk een duwtje gekregen van de banden. Meestal raad ik aan om de banden leeg te laten lopen en dan pas de wielen eruit te halen.
Dag

Thanxxxx ...gelukt

mvg