Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schotland info welkom - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

schotland info welkom

arnob schreef:In Innerleithen iets te doen. Mwah, als je van boekhandels houdt (de grootste van Schotland bijvoorbeeld); verder: http://www.undiscoveredscotland.co.uk/i ... index.html.
De camping ligt niet direct in het dorp; wij hebben als ik het nalees een prima pizza gegeten bij Frikos Bistro (een locatie met erg mooi uitzicht), een goed kwartier fietsen als ik me goed herinner. Dit op aanwijzing van onze min of meer permanent hier bivakkerende buren. Misschien is het aan te raden wat whisky achter de hand te houden bij de tent ...
Hmmm, ik weet niet of die whisky goed combineert met fietsen, maar misschien denk ik daar anders over als ik in een dorp met alleen een boekhandel sta. We gaan trouwens niet kamperen maar zoeken B&B of hotelletje op. Mijn rug is al versleten. :wink:
Uiteindelijk vind ik bijna alle Schotse en Engelse dorpjes en stadjes wel leuk voor een avondje. Beetje slenteren, op een muurtje hangen, beetje in de pub met wat mensen praten, genieten van de sfeer en stilte. Maar dan is het wel prettig als het weer een beetje meewerkt .. En in een vorig leven was ik onder andere bibliothecaris, dus die boekhandel sprak me wel aan. Veel plezier onderweg.
Schotland is prima om te fiesten. Zeker aan te raden via Innerleithen te fietsen, dat is een stuk prettiger dan langs de kust (klinkt misschien heel mooi via de kust, maar dat is maar deels mooi, de stad aan die kant is een zootje en veel industrie en drukke wegen). Je kan via daar zo route 1 naar het Edinburgh fietsen.

Over Innerleithen, daar is zeker iets te zien. Fietswalhalla van Schotland! De beste MTB tracks die er zijn zitten maar een paar km van het dorp. Echt heel leuk en op verschillende niveaus. Als je je tassen in het dorp laat (of bij de info op de parkeerplaats) is het prima te doen op een beetje tourfiets, of mtb huren kan ook.
http://7stanesmountainbiking.com/Glentr ... nerleithen
Het park sluit niet ofzo (alleen de info en wc's) dus kan ook prima savonds, zeker in de zomer als het lekker lang licht is.
leigh schreef:west highland way is very beautiful if you don't mind going offroad :D
Maar WHW is eigenlijk een wandelroute, dus vinden de meeste mensen niet zo leuk als je er gaat fiesten, zeker niet vanaf mei tot september. Je moet volgens mij eigenlijk ook toestemming vragen om er te mogen fietsen...


Andere aanraders:
Island-hoppen is echt super mooi en makkelijk op de fiets. Buitenste hebriden zijn super mooi en fietsbaar, maar ook via Arran, Jura naar Oban.

En mocht iemand nog in Edinburgh langskomen, laat even weten via Warmshowers als je nog een slaapplaats zoekt (https://www.warmshowers.org/user/76533)!
March schreef: De route staat grosso modo op http://ridewithgps.com/routes/6747111?p ... heCJlOTfHA
G.
Ligt het aan mij dat ik de pagina niet vind. Ik krijg en melding dat de pagina niet bestaat. Ik ben namelijk ook op zoek naar een 7 tot 10-daagse route in schotland (bij voorkeur ten noorden van Fort William).
Hoi Steven,

Ik reageer even via dit topic op je andere berichtje. Treinen zijn hier echt prima te doen en fietsen mogen gratis mee, maar reserveren moet wel (met uitzondering van de trein tussen Edinburgh en Glasgow). In veel treinen naar/door de highlands is maar plaats voor 2 of 4 fietsen en met maar max 3 treinen per dag kan dat in de zomer snel vol zitten.
Wij hopen in juli nog in een weekje van Campbeltown naar Inverness te fietsen (sustans route 78 en Great Glen Way combineren). Maar zover ik weet zijn de meeste van de sustrans routes prima te fietsen (http://www.sustrans.org.uk/ncn/map) en de meeste wegen ten noorden van Loch Ness zijn prima om te fietsen want, bij gebrek aan wegen is er gelukkig ook een gebrek aan verkeer :wink:
Laat vooral weten wanneer je denkt aan te komen, wieweet kunnen we hier iets afspreken!
@ Astrisr,
Dank je voor je info. Zeer nuttig. Ik heb ondertussen al beslist op Edinburgh te vliegen en vandaar de trein naar Glasgow (nu weet ik 'zonder reserveren') te nemen en vervolgens naar het noorden te fietsen via de W-route van schotland rond. Waar ik eindig en hoe lang ik onderweg ben moet ik nog uitzoeken. Vermoedelijk neem ik de trein van Inverness terug naar Edinburgh (met reservatie :) )Periode zal vermoedelijk eerste helft juni zijn. Ik laat je nog iets weten.
Wij zijn met de auto (met fietsen) naar new castle gereden (varen).
Vanaf daar zijn we naar edingbrough geredenmet de fiets. (via innerleithen).

We hebben onderweg meestal campings bezocht. we zijn wel met de trein geweest maar hadden toen de fietsen niet bij ons.

Bij glascow hebben we nog enkele dagen op een camping bij loch lomond gestaan.
(rechterkant van het meer.)
Je kan daar wel met bootjes over om de route verder te vervolgen.

Afbeelding
Zijn er mensen die ervaring hebben in het laten nabrengen van de bagage tussen verschillende stops langs de Coast & Castle route? (Newcaslte-Edinburgh)