door
tomina » di 04 dec, 2012 07:53
Hallo iedereen,
Hartelijk bedankt voor alle tips en raadgevingen. Echt leuk om via deze weg zoveel steun te krijgen!
Voorlopig hebben we een oplossing.
Koga als Chamizo zijn van mening dat de Rohloff misschien niet compatibel is met de Twinty Six tandem. De andere oorzaak volgens hen ligt bij een afwijking in het kader, dit is echter moeilijk te achterhalen hier in Azie. Daarom hebben ze ons gesteund en tussengekomen in de aankoop van een andere Twinty Six tandem maar nog origineel met Shimano versnelling. Wij zijn hen hier dan ook uitermate dankbaar voor.
Met die tandem hebben we nooit zulke problemen gehad gedurende 20000km (Canada - Argentinie, Spanje - Belgie) met soms veel meer bagage. Het enige verschil in onze tandem is dan ook de Rohloff.
Mina en ik zijn Rohloff dankbaar voor al de stukken en wielen die ze ons hebben opgestuurd, maar tevens ook teleurgesteld in de algehele attitude van Rohloff;
- In de 7 combinaties die wij hebben genoten van Rohloff heeft Rohloff nooit hun product in twijfel getrokken. Wij zijn de enige op de wereld met zulke problemen (iets wat onder andere hier op het forum niet zo blijkt). Dit heeft Rohloff me officieel ooit gestuurd!
- Rohloff blijkt zelf nu een 48 spaakhub te hebben (Santos oa gebruikt deze). Wij begrijpen niet waarom ze ons een Vittorio laten bouwen en ons nooit hebben voorgesteld om deze te gebruiken.
- Rohloff verkoopt zich als de sterkste meest betrouwbare hub (ze stellen zelfs in hun boek dat hun 32 spaakhub minstens even sterk is als een 48 spaak traditioneel wiel). Zeer sterke uitspraken vinden wij!
Wij gaan daarom ook nooit meer terug naar Rohloff. Als het product werkt moet ik toegeven is het een geweldig systeem. Krijg je problemen wordt het een regelrechte nachtmerrie. Wat ook de oorzaak zal blijken van onze problemen (Rohloff of niet), de attitude van Rohloff is geen gezonde om je product te kunnen verbeteren. Het blijft een gigantische investering die het je enorm moeilijk kan maken als het faalt. Met een shimano kan je eender ter wereld worden geholpen. Wij hopen daarom ook van harte dat die ballon wat meer kan worden doorprikt.
Nogmaals hartelijk bedankt aan iedereen
Groetjes Tom en Jemina