Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de fiets Pyreneeën van Frankrijk naar Spanje - Forum Wereldfietser

Met de fiets Pyreneeën van Frankrijk naar Spanje

Hallo,
is er iemand die mij kan vertellen hoe en waar ik het beste de Pyreneeën over kan steken en zo van Frankrijk naar Spanje te komen?

Ik ga een deel van de route "langs oude wegen" doen en kom iig langs of in de buurt van Lannemezan en zou dan kunnen doorsteken naar St Beat of Fos, maar weet helemaal niets van de beste opties om de bergen over te komen ter hoogte van dit punt.

Als het moet, kan ik mijn route nog aanpassen. Ik hoor heel graag!

groet,

Peter de Jonge
Groningen
Hallo Peter,

Ik fiets momenteel regelmatig rond in de buurt waar jij de Pyreneeën over wilt steken. De route via Saint Beat/Fos zou ik zeker niet door de week rijden ivm al het vrachtverkeer. Op zondag is het te doen, al zijn er dan veel toeristen op pad. Vanaf Vielha neem je dan de weg door de Val d'Aran om de tunnel te vermijden.
Als je meer naar het westen wilt oversteken is de Col du Pourtalet een optie. Dan fiets je via Lourdes en Arudy naar Laruns en dan over de D934 omhoog door de Val d'Ossau. Klim je liever wat meer, dan na Lourdes richting Argelès en vervolgens de D918 over de Soulor en de Aubisque. Daarna is de Pourtalet dan een peulenschil :wink:
Er zijn vele mogelijkheden. Waar wil je naar toe in Spanje

Ronald van der Perk
Hallo,
Ik ga een deel van de oude wegen doen en die loopt via Cahors naar onderen. Uiteindelijk wil ik graag naar Graus in Spanje (ligt ten oosten van Huesca - dus richting Huesca is ook goed).

Ik twijfel of ik dit met de fiets moet gaan doen of beter een gedeelte met de trein kan gaan doen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

groet, Peter
Van west naar oost:
Col de Somport 1632mtr: mooie rustige klim.
Col de Pourtalet 1794mtr: 30 kilometer lange maar gelijkmatige klim, de top is prachtig.
Tunnel de Bielsa-Aragnouet: officieel mag je er niet met de fiets doorheen...
Via Fos over de Bonaigua: druk en de top ligt op 2072mtr.
Via Ax-les-Thermes over de Puymorens 1920mtr : drukke aanloop.

Ik heb eens gehoord dat er een taxi service is voor fietsers door de tunnel van Vielha :D

Met de trein kan je alleen via Foix-Puigcerda en dan zit je een heel eind naar het oosten.
Ik heb nog wat onderzoek gedaan en zou het niet kunnen vanaf Oloron Ste Marie naar Huesca? Zou dan deel bus en deel trein zijn.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
pjetter schreef:Ik heb nog wat onderzoek gedaan en zou het niet kunnen vanaf Oloron Ste Marie naar Huesca? Zou dan deel bus en deel trein zijn.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Dat stukje fiets je op je gemak in 2 dagen !! 8)