Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkope fiets voor beginners - Forum Wereldfietser

Goedkope fiets voor beginners

Misschien weet je nog niet zeker of je vaker op fietsvakantie gaat, en vind je investeren in een dure fiets zonde..
Dan heb ik de oplossing :)

Deze fiets staat al een tijdje bij me in de schuur zonder doel, dus dacht.. laat ik eens iemand blij maken.
Ik moet toegeven dat er wat werk aan zit, en dat het niet super nieuw is.. maar tis dan ook niet duur.

Het schakelsysteem is uit de tijd dat shimano nog mooi spul maakte, en werkt dan ook nog goed.
Voorbladen zijn ovaal, een techniek om het dooie punte in de trapbeweging te minimaliseren.

Afbeelding

Lak is goede staat, verlichting werkt, reflectie aanwezig, zelfs een bel en bidonhouder!
Eventueel nog een wat sportiever leren zadel aanwezig in plaats van het huidige gel zadel.

Af te halen en bezichtigen in zoetermeer.
v.p. €50,-

Misschien nog even de framemaat erbij?

Roald schreef:Misschien nog even de framemaat erbij?
Mijn excuses, 58cm, wielmaat 26''

Dit lijkt inderdaad een zeer geschikte fiets om er voor weinig geld mee te beginnen. Helaas wordt dit type fiets nauwelijks meer gemaakt. Toen de eerste mtb's in de mode kwamen gingen gevestigde fabrikanten als Gazelle, Batavus, Giant en hier geloof ik Raleigh ineens allemaal fietsen leveren die wel leken op een mtb, maar in feite stads of tourfietsen waren. Ze hebben dus meestal een keurig traditioneel gemaakt stalen frame, met een heel rustige geometrie, en ruimte voor dikke stevige 26 inch banden. Eigenlijk ideaal dus. Zulke fietsen worden nu alleen nog maar geleverd helemaal aan de onderkant van de markt. Wie goed zoekt kan soms nog mooie tweedehandsexemplaren vinden van de goede fabrikanten, zoals hier. Jammer dat de namaak mtb's van nu zoveel minder bruikbaar zijn.
Wim

Er werd om wat extra foto's gevraagd, bij deze.
Het schakelsysteem is trouwens niet van Shimano zoals ik dacht, maar van Suntour.
Te weten het accushift systeem, de weerstand van de shifters (of commandeurs genoemd door sommigen) is verstelbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo goed als verkocht...

Verkocht!