Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke regenkleding op reis? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke regenkleding op reis?

Afgelopen jaar de Alpe Adria in de stromende regen gefietst. Ik was blij met mijn agu broek en jas Secco(jasje geel voor het opvallen)
Ik heb toevallig van de week mijn nieuwe regenjas binnengekregen. Het is de Airojohka van Bergans. Het bijzondere aan deze jas is dat het membraan de nieuwste variant van Dermizax is: NX. Dit zou twee à drie keer zo goed ademen als de beste varianten van Gore-Tex en e-Vent. Gezien mijn goede ervaringen met een oudere jas van Bergans, ben ik geneigd deze cijfers serieus te nemen.

Ik heb er nog niet mee in de regen gereden, dus een echte test houden jullie nog van mij tegoed. Maar hij zit prima, met een goede capuchon, ritsen en zakken op de goede plek en dergelijke. Fijn licht ook: 364 gram voor een drielaags jas in een ruim vallende maat S.

Verder heb ik een e-Vent regenbroek van Vaudé en overschoenen.

Groetjes,
Walter
Vanmiddag bij Mantel in de winteropruiming een felgele Vaude Drop Jacket III regenjas gehaald, waarschijnlijk binnenkort al goed te testen hier in Nederland :D
Nog aan het nadenken over welke regenbroek en overschoenen...
Liever geen regenjas en zeker geen broek. Dus een klein jasje van agu is voldoende. Tegen de dikste regen Voor je voeten fietssandalen van keen. Verder snel drogende kleding.
Ik ben aan het proef inpakken. Tassen zitten niet eens vol maar toch 10 kilo achter, 2 kilo tent en voor 6 kilo. Dan komt stuurtas van 1,7 er nog bij.
alles is dus inclusief tassen. Maar ik vind het toch nog te veel kilo's. Ook noodrantsoen zit erbij en een gevulde thermos fles. Alleen de 2 bidons met water missen nog.
Tent zou ik kunnen vervangen door een lichtere maar daar zitten weer flinke kosten aan verbonden.
Wat dan thuis te laten? Regenkleding Henk?
die broek (207 gr) een lichte Rab regenjas (250 gr)? Ik kan het niet meer verzinnen.
Waarom geen regenbroek en van die regenhoezen over je schoen?
De keen sandaal was me te smal dus ik heb teva's mee maar wegen ook 600 gr. Dit naast de lage wandel schoenen die ik aan heb.
eigenlijk is het nu wat off topic maar ik sta ervan versteld dat de ene wel regenkleding adviseert en de ander dus niet.
Ik heb geen ervaring dus ik hoor het graag. En ik fiets richting Santiago misschien maakt dat nog verschil?
Gr Anja
Hangt ook van je tocht af. In NL en het Zuiden zonder bergpassen kan het sneller zonder volledige regenkleding. Bij het afdalen van een stevige bergpas is het met regen en kou afzien en misschien ook niet verantwoord. Een rondje IJsselmeer in de zomer is wat anders dan een afdaling van de Stelvio om maar iets te noemen.
Beat me, maar IK vind 16 kilo bagage voor een langere periode exclusief een licht tentje en gevulde thermosfles niet zo veel ..
En voor wat betreft de regenkleding: doe wat je prettig vind. Ik beschreef hier al eerder dat mijn langst regenbui bijna onafgebroken vijf dagen duurde en dan ben IK best wel blij met een regenjas en een regenbroek. Overigens ook bij een korter durende bui. Probleem is alleen het keuzemoment wanneer die dingen aan te trekken. Meestal net te laat.. De regenschoenen heb ik niet; van mei tot oktober fiets ik op teva's, bij erg slecht weer aangevuld met waterdichte sokken.
Arno, ik heb goed opgelet bij de workshop van Wim . Vandaar die kilo's :lol:
zojuist een proefrondje gefietst en even langs de Bever. De medewerkster (die zelf ook fietst) raadde me af om de fiets kleding thuis te laten. Ze had nog wat andere handige tips en daar ga ik me nu eerst op storten.
Ik vind het nu te koud om alleen met teva's te fietsen ook al bezit ik die waterdichte sokken ook.
Dat is het nadeel van half april vertrekken.
Oeps ik bedoel natuurlijk dat de fiets kleding niet thuis moet blijven.
Regenkleding? :wink:
ik ben aan vakantie toe :lol:
Hoe kan ik toch tekst wijzigen in eerder geschreven teksten? Dat moet toch lukken.
Hoe kan ik toch tekst wijzigen in eerder geschreven teksten?
Klik onderaan in je eigen bericht op het icoon "Wijzig".
Ik rij met een Castelli Nanoflex broek met slecht weer, als de regen doorzet komt daar m'n Arc'Teryx Beta bij, bevallen beide prima. Vandaag zon, hoop ze de komende dagen richting zuiden niet meer nodig te hebben...