Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsrouteplanners - Forum Wereldfietser

Fietsrouteplanners

Vernieuwde fietsrouteplanner van Falk op basis van Openstreetmap:
http://www.route.nl/routeplanner

Werkt snel en makkelijk (grensoverschrijdend, de gehele Benelux en Duitsland staan er op), geen idee hoe vaak ze de OSM data gaan verversen.
Het afgebeelde Fietsroutenetwerk is niet van OSM en hier en daar al gedateerd.
Ik ben hier al even mee aan het stoeien en het werkt prima tot het moment dat ik een GPX wil exporteren naar Suunto's Movescount, maar dat komt meer door Movescount dan de routeplanner vermoed ik.

Het probleem is dat er een multitrack file (ofzoiets) wordt gegenereerd waar Movescount niet goed mee om gaat. Het is me nog steeds niet gelukt om een eenvoudige online tool te vinden die de routes uit elkaar haalt. Excuseer als ik niet de juiste terminologie gebruik maar zijn er tips, zie ik iets over het hoofd?
De tovenaar schreef:... en hier en daar al gedateerd.
Behoorlijk gedateerd lijkt mij, zeker in Duitsland waar fietspaden ontbreken die er al zeker 10 jaar liggen. 8)
Michael W schreef:
Behoorlijk gedateerd lijkt mij, zeker in Duitsland waar fietspaden ontbreken die er al zeker 10 jaar liggen. 8)
Dan teken je ze toch ff in op OSM ;-)
Kan ook geen kwaad voor de kaartjes uit jouw webshop.
De tovenaar schreef:
Michael W schreef:
Dan teken je ze toch ff in op OSM ;-)
Kan ook geen kwaad voor de kaartjes uit jouw webshop.
Deze fietspaden staan juist wel al in de OFM en ook al heel lang !!
Kijk maar eens bij Greifswald langs de Ryck :wink:
Michael, je bedoelt dit pad?
https://www.openstreetmap.org/way/143399220

Die staat er wel op, alleen helaas anders gerenderd (groen dun lijntje ipv rood) want de Duitsers noemen dit geen fietspad maar 'pad', ook al staat er een blauw bord met een wit fietsje, dan nog wordt het door onze Oosterburen als pad gekarteerd wat wij een fietspad noemen. Een bekend probleem op OSM.
De tovenaar schreef:Michael, je bedoelt dit pad?
https://www.openstreetmap.org/way/143399220

Die staat er wel op, alleen helaas anders gerenderd (groen dun lijntje ipv rood) want de Duitsers noemen dit geen fietspad maar 'pad', ook al staat er een blauw bord met een wit fietsje, dan nog wordt het door onze Oosterburen als pad gekarteerd wat wij een fietspad noemen. Een bekend probleem op OSM.
Dat pad o.a. ja, 'n stukje terug staat een fietspad wel als rood gestreept, gevolgd door een groen lijntje; beetje verwarrend dus 8)
Michael W schreef:Dat pad o.a. ja, 'n stukje terug staat een fietspad wel als rood gestreept, gevolgd door een groen lijntje; beetje verwarrend dus 8)
Het staat dus wel op de kaart. Dergelijke verschillen treden nou eenmaal op met opensource kaarten, kwestie van interpretatieverschillen tussen de diverse "mappers".
De tovenaar schreef:... kwestie van interpretatieverschillen tussen de diverse "mappers".
Interpretatieverschil? Ik zie dit toch wel als een echt fietspad en niet als een dun groen lijntje; en zo is het al meer dan 10 jaar; ik zal de openstreetmap aanpassen en path veranderen in cycleway :wink:

Afbeelding
Succes, maar of die cycleway blijft staan is maar de vraag, de Duitse mappers kennende zal dat binnen de kortste tijd wel weer 'gecorrigeerd' worden naar hun maatstaven.
OmeGerrit schreef:Het probleem is dat er een multitrack file (ofzoiets) wordt gegenereerd waar Movescount niet goed mee om gaat. Het is me nog steeds niet gelukt om een eenvoudige online tool te vinden die de routes uit elkaar haalt. Excuseer als ik niet de juiste terminologie gebruik maar zijn er tips, zie ik iets over het hoofd?
Iemand?
OmeGerrit schreef:
OmeGerrit schreef:Het probleem is dat er een multitrack file (ofzoiets) wordt gegenereerd waar Movescount niet goed mee om gaat. Het is me nog steeds niet gelukt om een eenvoudige online tool te vinden die de routes uit elkaar haalt. Excuseer als ik niet de juiste terminologie gebruik maar zijn er tips, zie ik iets over het hoofd?
Iemand?
Een tool daarvoor ken ik niet, maar de multitrack kan je in Mapsource eenvoudig uit elkaar slopen door telkens 1 stukje te kopieren, in een tweede mapsouceversie te plakken en dan op te slaan als track-xx.
Bestaat je multitrack uit 10 afzonderlijke tracks, dan moet dat dus 10x doen zodat je 10 aparte tracks krijgt. 8)

Een tweede optie is in Mapsource de losse tracks aan elkaar plakken tot 1 lange track en die opslaan. Kan alleen als het een doorgaande route is zonder allerlei varianten of alternatieven.
De tovenaar schreef:Succes, maar of die cycleway blijft staan is maar de vraag, de Duitse mappers kennende zal dat binnen de kortste tijd wel weer 'gecorrigeerd' worden naar hun maatstaven.
Juist + dan moet ik dat op zoveel plekken gaan doen ... is het me niet waard :wink: