Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets bouwen voor 800 Euro, kan dat? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Fiets bouwen voor 800 Euro, kan dat?

Inge1 schreef:@JPS -
Volgens mij voegt elk frame duurder dan 550 Euro niets toe aan je fiets, sterker nog een Intec frame kost 350 Euro en lijkt mij ook niets onder te doen voor Surly, daarbij is de lak beter, verder is het een kwestie van smaak, wat vind je mooi en welke kleur vind je mooi. Het enige dat bij een duurder frame de prijs rechtvaardig is als het bijvoorbeeld van Titanium is gemaakt, wil je evengoed 900 Euro of zelfs meer voor een stalen of aluminium frame uitgeven moet iedereen dat uiteraard zelf weten, wat ik zelf een erg mooi frame vind is dit merk uit Engeland.

Ben ik niet met je eens -Want een maatframe voegt wel degelijk veel toe aan je zitpositie en dus lichaams comfort. En is dus daardoor wel een heel stukje duurder dan een standaard frame. Wat niet wil zeggend at ik bijvoorbeeld de frames van Salsa niet mooi vind - mijn Groningse raspaard is op de de fargo geïnspireerd.
Mee eens, maar wie maakt er nog maatframes los van de 5 of 6 maten die elke fabrikant maakt? Hoe vind je trouwens die Genesis met 'salsa' frame??

Afbeelding

Nog geen 4OO Euro!
JPS schreef: Mee eens, maar wie maakt er nog maatframes los van de 5 of 6 maten die elke fabrikant maakt?
Mi:tech, voor €900,- heb je alu frame geheel naar jouw wens. Zelfs de alu-legering kan gekozen worden. Eigen (positieve) ervaring, inmiddels bijna 4 jaar.
http://www.mi-tech.de/
sjefke schreef:
JPS schreef: Mee eens, maar wie maakt er nog maatframes los van de 5 of 6 maten die elke fabrikant maakt?
Mi:tech, voor €900,- heb je alu frame geheel naar jouw wens. Zelfs de alu-legering kan gekozen worden. Eigen (positieve) ervaring, inmiddels bijna 4 jaar.
http://www.mi-tech.de/
Ziet er netjes uit!
Ziet er netjes uit - maar eh voor mijn specifieke wensen heb ik toch echt een maatframe nodig. ja je kunt wel zaken oplossen met langere stuurbouw , spacers enzo maar een frame voor mij dan wat meteen een wat hogere zit heeft vind ik een plus en deze is niet geschikt voor een dropper post. Verder heb ik nu ook de keuze tussen schijfrem en V-brake - kan ze zelfs gelijktijdig monteren :D en dat vind je weer niet fabriek af.

Ik kan me zo voorstellen dat er ook vele anderen zijn die zo hun specifieke wensen hebben waarbij een fabrieksframe niet aansluit.

Aanvulling: mitech frames kunnen mij niet echt bekoren - althans hun design/ looks niet maar dat is persoonlijk
Inge1 schreef:Aanvulling: mitech frames kunnen mij niet echt bekoren - althans hun design/ looks niet maar dat is persoonlijk
Het design van een maatframe is van de klant, niet van Mi:tech! :)
Inge1 schreef:Ziet er netjes uit - maar eh voor mijn specifieke wensen heb ik toch echt een maatframe nodig. ja je kunt wel zaken oplossen met langere stuurbouw , spacers enzo maar een frame voor mij dan wat meteen een wat hogere zit heeft vind ik een plus en deze is niet geschikt voor een dropper post. Verder heb ik nu ook de keuze tussen schijfrem en V-brake - kan ze zelfs gelijktijdig monteren :D en dat vind je weer niet fabriek af.

Ik kan me zo voorstellen dat er ook vele anderen zijn die zo hun specifieke wensen hebben waarbij een fabrieksframe niet aansluit.

Aanvulling: mitech frames kunnen mij niet echt bekoren - althans hun design/ looks niet maar dat is persoonlijk

Ik ben wel benieuwd naar wat jouw specifieke wensen dan zijn misschien kunnen we meedenken en je veel geld besparen op mijn frame kun je trouwens ook gewoon schijfremmen of velgremmen monteren en dat frame koste maar 180 Euro plus een vork van 100 Euro waarop ook zowel velg als schijfremmen kunnen, ik ga volgende maand nieuwe wielen bestellen en ik ben erachter gekomen dat je voor iets meer dan 100 Euro wielen kunt laten maken die je ook zowel voor velg als schijfremmen kunt gebruiken, daar krijg je dan ook nog eens jaar garantie op.
Dan heb je ergens wat gemist want mijn fiets wordt door Marten gebouwd.
Inge1 schreef:Dan heb je ergens wat gemist want mijn fiets wordt door Marten gebouwd.
Wie is Marten?
JPS schreef:
Wie is Marten?
"The great craftsman", die geen fietsen van 800,- bouwt (maar ook niet perse alleen maar hele dure fietsen maakt) :wink:
http://www.m-gineering.nl
Inge1 schreef:Ziet er netjes uit - maar eh voor mijn specifieke wensen heb ik toch echt een maatframe nodig. ja je kunt wel zaken oplossen met langere stuurbouw , spacers enzo maar een frame voor mij dan wat meteen een wat hogere zit heeft vind ik een plus en deze is niet geschikt voor een dropper post. Verder heb ik nu ook de keuze tussen schijfrem en V-brake - kan ze zelfs gelijktijdig monteren :D en dat vind je weer niet fabriek af.
Tja
Zonder frame Fitting Bauke Mollema en Laurens den Dam waren in top 10 Tour de France.
https://www.youtube.com/watch?v=HwTxbB6U7sY
miro schreef: Tja
Zonder frame Fitting Bauke Mollema en Laurens den Dam waren in top 10 Tour de France.
https://www.youtube.com/watch?v=HwTxbB6U7sY
Wat is je punt precies?
Inge1 schreef:Dan heb je ergens wat gemist want mijn fiets wordt door Marten gebouwd.
Misschien heb je gemist dat JPS nog niet heel lang op het forum actief is :wink: . De vraag "wie is Marten" dient dan ook niet gelezen te worden als "wie is Marten nou helemaal" :P :P .
Travelmaster schreef:
Misschien heb je gemist dat JPS nog niet heel lang op het forum actief is :wink: . De vraag "wie is Marten" dient dan ook niet gelezen te worden als "wie is Marten nou helemaal" :P :P .
Maar dat is dus die meneer van M-Engenering, grappig want als ergens niet uit kom beland ik wel eens op die site, het is wel een klein wereldje zeg.