Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gps - Forum Wereldfietser

Gps

Gps

Hallo , Bever heeft een aanbieding van de Garmin Edge Touring , kan iemand mij daar meer over vertellen?
Wil de tocht van Benjaminse fietsen naar Andalusië gaan doen en voor het eerst een GPS gebruiken.maar er zijn er zoveel!!!!
Graag advies en/ of reactie
Groet Henriette
Heb je een iPhone? Dan is misschien de app "Pocket Earth Pro" een goed alternatief voor een los navigatiesysteem. In deze app kun je ook kaarten en routes laden.

Ik heb ook een Garmin Edge 800, maar die gebruik ik alleen nog maar op de mountainbike en racefiets om mijn ritten vast te leggen. Als navigatiesysteem vind ik deze niet fijn, onder andere door het kleine scherm. Daarnaast wil ik tijdens fietsvakanties ook de hoeveelheid elektronica die ik meeneem zoveel mogelijk beperken. Vandaar dus de app "Pocket Earth Pro" die ik nu op mijn iPhone gebruik.

Met de Garmin Edge Touring heb ik geen ervaring, maar wel vind je hier wat reviews:
http://www.mantel.com/blog/garmin-edge-touring-review/
http://www.gps.nl/fietsnavigatie/review ... uring.html
https://www.fiets-navigatie-shop.nl/tes ... e-touring/

Succes met je keuze!
Beste Henriette,

nog steeds op zoek zie ik :)

op deze site kan je lezen hoe je een track van oa benjaminse kan invoeren in dit toestel.

het voordeel is dat het toestel al is voorzien van een europese fietskaart.

Of het scherm groot genoeg is zal jezelf moeten bepalen.
Dag Henriette ,
Vorig jaar kocht ik de edge touring.Het is een prima apparaat .
Ik ben er vorige zomer mee naar Rome gefietst en in het najaar naar Parijs .
Daarnaast nog vele andere tochten.Het is een toestel zonder allerlei poespas.
Goede meegeleverde kaart en ingebouwde accu.Met de accu kun je 6 tot 8 uur toe.
Ik heb een powerpack aangeschaft .Als de accu leeg dreigt te raken verbindt ik hem met de powerpack die ik in mijn stuurtas meevoer.Tijdens het laden blijft de edge gewoon doorwerken.

Routes haal ik op bij de Europafietsers en laadt deze via basecamp in de edge .
Basecamp vind ik nogal ingewikkeld maar ik om er steeds een stapje verder mee.

Nu voor komende zomer heb ik een tocht naar Frankrijk samengesteld die bestaat uit onderdelen van verschillende routes .Totaal ongeveer 2500 km.
Daarnaast heb ik ook de campings van Ne.-Belgie en Frankrijk als poi in het toestel geladen.Alles zonder enig probleem.

Kortom, ik kan je die edge van harte aanbevelen.

Groet.
Kan geen antwoord geven op de vraag of die aanbieding een goede investering is, na flink afwegen lijkt een mobiel die ook als GPS kan dienen mij het handigst.
Een handige zoon van vrienden heeft Oruxmaps op mijn Samsung geïnstalleerd met onderliggende kaarten van.....? niet opgelet ga ik nog eens doen. Alle kaarten zijn offline.
Je kan kant en klare routes erop zetten en ook zelf maken.
Ik ga hem nu eerst gebruiken als ondersteuning bij de boekjes van Sweerman, maar hoop dat ik er ooit handig mee word en er zelf routes in kan zetten.
http://www.oruxmaps.com/oruxmapsmanual_nl.pdf voor een complete handleiding en als ik tijd over heb.
succes, Anja
Je kan ook de Garmin eTrex serie overwegen, die lopen op AA batterijen(of AAA, weet ik niet uit m'n hoofd). Ik overweeg zelf een eTrex, omdat batterijen makkelijk aan te schaffen zijn onderweg.
Waarom wordt er zo slecht gelezen ?
Ts vraagt meningen over de edge touring .
Als dat een vrijbrief is om met je eigen voorkeuren ,alles behalve de edge touring ,op de proppen te komen ,open dan een eigen topic .
Ando daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb ook de indruk dat de ts nog wat zoekende is en open staat voor opties.
ik wist tot de fietsbeurs ook niet dat de mobiel als gps gebruikt kan worden. Met alle voor en nadelen tov een echte gps.
Captain heeft zeker een punt, de Edge heeft nl een interne niet verwisselbare accu die het niet erg lang volhoudt. Iets om bij de aanschaf rekening mee te houden. Als je kampeert moet je 'm dus dagelijks opladen en dan laat je 'm liever niet in het sanitair achter. Dan kan je beter een gps met AA batterijen kopen, bv de Etrex. Of je gebruikt een powerbank, dat kan natuurlijk ook.
Bedankt voor jullie advies , ik heb gekozen voor de edge touring.
Groet Henriette