We hebben besloten deze zomer door Engeland te fietsen. Zouden de Engeland kenners ons willen adviseren? De grove planning ziet er als volgt uit:
Optie 1: Overtocht naar Dover. Met route Garden of England naar Londen.
Route Thames Valley naar Oxford.
Route West-Midlands (of South-Midlands) naar Derby.
De Pennine route naar Berwick.
Met de Coast & Castles route naar de veerdienst in Newcastle.
Hiermee komen we op totaal 1260 km. We zouden in de buurt van 1700 willen uitkomen.
Optie 2: Hart van Engeland route naar Bristol en vandaar naar Derby voor de Pennine route. Maar tussen Bristol en Derby kan ik geen route vinden. Wij vinden het wel zo prettig om routes te fietsen met GPS om niet iedere keer je weg te moeten zoeken (en stoppen dus).
Optie 3 is de route 6 van Sustrans van Londen tot in het Lake-district.
Dan met Reivers naar Newcastle. Ik kom wel regelmatig tegen dat de routes van Sustrans niet altijd goed te fietsen zijn. Deze laatste optie lijkt hierdoor minder interessant. Bovendien willen we graag de Pennine fietsen.
Stel dat we voor de 1e optie gaan moeten we dan op pad met 5 gidsen of is er een simpeler manier? Een gids vinden wij handig voor campings en bevoorrading te plannen.
Optie 2: Bestaat er (deels) een route van Bristol naar Derby?
Bedankt alvast.
Optie 1: Overtocht naar Dover. Met route Garden of England naar Londen.
Route Thames Valley naar Oxford.
Route West-Midlands (of South-Midlands) naar Derby.
De Pennine route naar Berwick.
Met de Coast & Castles route naar de veerdienst in Newcastle.
Hiermee komen we op totaal 1260 km. We zouden in de buurt van 1700 willen uitkomen.
Optie 2: Hart van Engeland route naar Bristol en vandaar naar Derby voor de Pennine route. Maar tussen Bristol en Derby kan ik geen route vinden. Wij vinden het wel zo prettig om routes te fietsen met GPS om niet iedere keer je weg te moeten zoeken (en stoppen dus).
Optie 3 is de route 6 van Sustrans van Londen tot in het Lake-district.
Dan met Reivers naar Newcastle. Ik kom wel regelmatig tegen dat de routes van Sustrans niet altijd goed te fietsen zijn. Deze laatste optie lijkt hierdoor minder interessant. Bovendien willen we graag de Pennine fietsen.
Stel dat we voor de 1e optie gaan moeten we dan op pad met 5 gidsen of is er een simpeler manier? Een gids vinden wij handig voor campings en bevoorrading te plannen.
Optie 2: Bestaat er (deels) een route van Bristol naar Derby?
Bedankt alvast.