Namens de organisatoren, Jim, Hans, Fred, mijzelf en natuurlijk alle vrijwilligers en niet te vergeten de exposanten die hebben meegewerkt om deze beurs mogelijk te maken heel erg bedankt voor alle uitingen van lof.
Het was dit jaar heel druk, meer dan 650 deelnemers die al heel vroeg op de stoep stonden waardoor we genoodzaakt waren de lezingen wat later te laten beginnen. Versleten maar voldaan kwam ik die zondagavond thuis.
Als je terugkijkt naar de enorme drukte in de zalen waar de leningen gehouden werden kan ik mij de roep om 2 lezingen wel voorstellen. Maar een 2e beurs of een grotere locatie geeft een enorme druk op de AC commissie en je merkt duidelijk dat het weer van grote invloed is op het aantal bezoekers. Verleden jaar hadden we maar 450 bezoekers, het was toen prachtig warm weer. Afgelopen zondag en in 2013 was het koud en winderig. In 2013 hadden we ook ongeveer 600 bezoekers. Er kleeft een groot financieel risico aan om naar een grotere (duurdere) of 2e locatie te gaan. En de sprekers zitten ook niet te wachten op zalen die nauwelijks bezet zijn. Bij de grote commerciële beurzen gebeurt het ook regelmatig dat de zalen (te) vol zijn.
Ronald van der Perk