Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terugblik op de WF beurs in Bussum - Forum Wereldfietser

Terugblik op de WF beurs in Bussum

Ik vond het gisteren weer erg leuk, en de locatie was wederom prima. Twee dingen zijn mij opgevallen. Allereerst was het druk. Voor mijn gevoel was het drukker dan ooit (maar ik ben niet elk jaar geweest). Het was zo druk dat er een volgende keer 's ochtends bij aanvang een extra kassa bij de ingang zou moeten komen, opdat iedereen op tijd binnen kan zijn. Ook binnen was het flink vol. Je gaat bijna denken aan de wenselijkheid van een tweede beurs per jaar.
In de tweede plaats had ik de indruk dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers hoger lag dan voorheen. Ik weet niet of dat zo is, en nog minder wat de verklaring kan zijn. Voor dat laatste: heeft de hogere pensioenleeftijd het aantal 60 plussers gedrukt? Hebben de jongeren geen zin meer in fietsvakanties? Hebben de jongeren geen zin meer in zo'n club/beurs? Zonder gegevens blijft het gissen. Zijn er gegevens?
In elk geval mijn lof voor de organisatie.
Ha Wim, ook ik vond het een geslaagde beurs maar in tegenstelling tot jouw observatie had ik het idee dat er juist meer jongeren waren. Maar inderdaad: meten is weten.
En ik had de indruk dat het heel grijs begon, maar later jonger werd. Blijkbaar moeten andere twintigers en dertigers eerst even uitbrakken. :)

En "wereldfietsbeurs" klinkt ook wat belegen anno 2015. Volgend jaar een Adventure Cycling Event?
IK was/ben helaas nog steeds ziek.

Ik het niet mogelijk om een live stream verbinding te maken met de WF site? Had ik misschien toch kunnen kijken.

Mario
En welke kanalen had u gehad willen hebben :P ?
supermario schreef:IK was/ben helaas nog steeds ziek.

Ik het niet mogelijk om een live stream verbinding te maken met de WF site? Had ik misschien toch kunnen kijken.

Mario
Leuk idee Mario, mooie tip voor de nieuwe interactieve website van de wereldfietser. Beterschap hoor :D
Ik vond het een erg leuke beurs. Geweldig natuurlijk als je je reisplannen kunt bespreken met een aantal mensen die dezelfde reis gemaakt hebben, een huisarts die zelf ook fietst en de beste fietsenmaker die er is!
Ik vond het een zeer geslaagde beurs. Lekker druk inderdaad. M'n stem is nog een beetje schor van de hele dag vertellen over onze fietsreizen :-)
Mee eens, het was weer uitstekend geslaagd als altijd.
Inderdaad wel druk, en door de volle en warme zalen heb ik geen lezing meegemaakt.
Volgende keer ieder meer zaalruimte daarvoor? Meerdere keren dezelfde lezing houden?
Belangstelling genoeg, lijkt het....
Hulde voor de organisatie. Geweldig hoe ze alles regelen en ons zo gastvrij ontvangen. Wow, geweldig gewoon!
GRRR - wat baal ik dat ik er niet bij kon zijn. Hoop dat er vlug een volgende komt. :wink:
Gezien de drukte is er misschien ook wel een markt voor twee beurzen per jaar.
Complimenten aan de organisatie; het was zeer inspirerend. Het was inhoudelijk veel aangenamer dan op de grotere beurzen. Het aantal interessante lezingen is te groot om ze allemaal te kunnen bijwonen, dus 2 keer per jaar zou misschien geen gek idee zijn als dat geen te grote druk op de organisatie legt.

Ik wil de meneer bedanken die mij met wat contant geld aan de kassa heeft geholpen. Ik heb later op de dag nog gepind, maar omdat ik met Marten in gesprek raakte was en het dan erg snel 5 uur blijkt te zijn, zijn we elkaar niet meer tegengekomen.
Een PB met de bankcoordinaten zorgt er voor dat het gat in de gezinsbegroting daar ogenblikkelijk weer gedicht wordt!
Wim schreef:Gezien de drukte is er misschien ook wel een markt voor twee beurzen per jaar.
Een iets meer naar het noorden?
HansvanderVeeke schreef:
Wim schreef:Gezien de drukte is er misschien ook wel een markt voor twee beurzen per jaar.
Een iets meer naar het noorden?
Nee, naar het zuiden :wink:
Ave Gone schreef:
HansvanderVeeke schreef:
Wim schreef:Gezien de drukte is er misschien ook wel een markt voor twee beurzen per jaar.
Een iets meer naar het noorden?
Nee, naar het zuiden :wink:
Als er twee zijn, kan er een iets naar het noorden en de ander iets naar het zuiden toch?
Behalve dat dit wel een perfect locatie is, zo midden in het land. Je kunt er prima met de trein komen (al moest ik als vroege spreker al wel om 7.04 met de trein), het gebouw ligt naast het station, en als er niet meer mensen komen is er net genoeg ruimte. Er worden nu ook decentrale bijeenkomsten georganiseerd bij dealers, maar die trekken toch veel minder bezoekers. Bovendien is het toch een wat ongemakkelijke combinatie, in zo'n commerciële context.
Ik vond de locatie prima lekker dicht bij het stadion
Ook over de juiste dag is goed nagedacht ben lekker met de trein gekomen in het bezit van het boekenweek geschenk
Vond de beurs erg leuk en heb ook nog een 3tal lezingen bij gewoont
Op de terugweg naar huis moest ik overstappen op schiphol dus hier nog even op het panorama dak rondgelopen en wat gegeten
Zo dus een leuke dag gehad

Ps.omdat het leuk moet blijven is 1 beurs wel genoeg

Organisatie bedankt!!
Ik houd het kort; genoten. Uitstekende organisatie. Als detail zelfs knaapjes voor de jassen. Tot mijn genoegen zag ik na binnenkomst in de kantine een aantal bekenden driftig broodjessmeren. Dat zegt wel iets over de betrokkenheid. Een beurs van liefhebbers voor liefhebbers.


Ger 64
Doe mij er maar 3 dan; noord, zuid én midden.
'k Bied me ook aan om brood te smeren of zoiets want grote kans dat de afgelopen broodsmeerders naar noord of zuid gaan. Da's natuurlijk wel een dingetje; vrijwilligers die op drie locaties de zaak kunnen laten draaien.
Loes