Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met m'n neus op de gepekelde feiten.. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Met m'n neus op de gepekelde feiten..

Ik heb in het verleden regelmatig gebroken KMC / SRAM kettingen gehad. (zie oude topics) Sinds ik met Shimano CN-HG73 9 speed kettingen rijd heb ik geen problemen meer gehad.
[quote="Martin E. van Doornik"]Met mijn blauwe Batavus, nieuw gekocht in februari 2007, fietste ik dagelijks door de stad Groningen naar m'n werk, zomer en winter. In voorjaar 2009 droeg deze fiets zware tassen voor mijn werk als postbode, tot wel 50 km per dag! M'n werk is op 4 december 2014 dicht gegaan. Nadien heb ik m'n abonnement van de NS-stalling Groningen opgezegd en deze fiets naar de schuur bij mijn huis verplaatst. Gedurende al die jaren zijn er wel remblokjes, banden en spaken enz. vervangen, maar de ketting is nog steeds origineel gebleven!!!

Gevalletje "geleende tijd", Martin ;)?
Wil je nog niet overschakelen naar een fiets met riem?
goldenlion schreef:Wil je nog niet overschakelen naar een fiets met riem?
Ik niet.
Onderhoud kosten/km voor een gates aandrijving is behoorlijk hoger dan een ketting.
Aanschaf prijs ook
Ik heb nooit gebroken kettingen gehad, behalve op een stadsfiets ooit. Maar die had er dan ook twee vrij kort achter elkaar. Indertijd braaf vervangen en niks achter gezocht omdat het toch mijn studentenbarrel was. Maar het patroon doet vermoeden dat er ergens in de aandrijflijn van die fiets iets was dat kettingen opat, een braam aan een tandwiel bijvoorbeeld. Kan er bij jou niet ook zoiets zijn?
Ik heb 'm toevallig zojuist helemaal nagelopen, want hij moest toch helemaal schoon. Ik heb niks gezien van braampjes of iets anders, maar ik hou het in de komende tijd in de gaten. Nieuwe ketting zojuist gemonteerd en de boel loopt weer als een zonnetje!

En nu sparen voor een Pinion met riem :P !