Additionally, paste this code immediately after the opening tag: achterpad - Forum Wereldfietser

achterpad

Beste mensen ,

Kan iemand mij vertellen of de Santos travelmaster cr-mo 26 " een vervangbaar achterpad heeft en zo niet is dit dan een ramp als deze kapot gaat ?

Ik heb vorige week zo'n fiets besteld maar ik heb door onwetendheid hier niet op gelet.

Groeten wis
wis schreef:Beste mensen ,

Kan iemand mij vertellen of de Santos travelmaster cr-mo 26 " een vervangbaar achterpad heeft en zo niet is dit dan een ramp als deze kapot gaat ?

Ik heb vorige week zo'n fiets besteld maar ik heb door onwetendheid hier niet op gelet.

Groeten wis
zou uitzonderlijk zijn bij een stalen frame, maar daar is de kans dat de derailleur er af valt ook aanzienlijk kleiner

Als je het zeker wilt weten, even Santos bellen of mailen. Ze helpen je graag.

Groeten,

Richard

Misschien bestaan er wel stalen frames met een verwisselbare achterpad, maar ik heb ze nog nooit gezien. Het hoeft eigenlijk niet, en met een verwisselbare pad introduceer je immers weer nieuwe problemen. Dit nu is een van de voordelen van een stalen frame. Het grootste risico is als het hele uiteinde in een crash verbuigt, maar als dat gebeurt helpt een verwiselbare pad ook niet.
Wim

Willem Jongman schreef:Misschien bestaan er wel stalen frames met een verwisselbare achterpad, maar ik heb ze nog nooit gezien.
afgezien van sliding dropouts:
Afbeelding

heb je bv deze:

Afbeelding

dit is de Ti uitvoering van Paragon, maar ze zijn er ook in staal

De Santos cr-mo fietsen hebben geen verwisselbare achterpad. Als hij krom is, dan kun je hem met een Bhaco voorzichtig recht buigen. Je kunt ook ter bescherming (en voor de stijfheid van de pad) een zogenaamde Hanger Banger monteren; een soort van beschermingsbeugel alleen veel steviger. Niet goedkoop wel erg goed. Zie:

http://www.idworx-bikes.de/nl/