Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura remmen - Forum Wereldfietser

Magura remmen

hallo,
komend weekend is het zover dan wordt de knoop doorgehakt en beslis ik hoe mijn nieuwe fiets eruit zal zien. ik was zeer geinteresseeerd inde santos travelmaster met magura remmen , mijn vraag is of deze remmen ook redelijk gemakkelijk te herstellen zijn , of zou ik toch de lx v-brakes monteren. ik hoor veel goede reacties op magura's, kan iemand mij in mijn keuze helpen?

groetjes danny

Hoi Danny,

Zelf rem ik met magura schijfremmen.
De HS33 is eenvoudig te repareren. Blokjes wisselen kan je zelfs met twee linker handen, en is beduidend eenvoudiger als bij V-brakes.

Het enige wat fout kan gaan is leidingbreuk door grof geweld, b.v. een ongeluk, busrit o.i.d. Dan is het fijn om te weten dat de leiding makkelijk in te korten is, of bij breuk in het midden valt er wel een buisje in te zetten.
Olie lijkt mij geen probleem, slaolie zal de remdruk ook overbrengen.

Op de fiets en wandelbeurs kan je met deze vragen terecht bij onze informanten en workshop techniek.

Groeten, John.

Ze remmen zo goed dat ik eerlijk gezegd niet bang zou zijn als ik tijdelijk maar een rem zou hebben. Bovendien kun je in noodgeval weliswaar niet snel een nieuwe leiding kopen, maar wel altijd een goedkope V brake. Als je je echt zorgen maakt over een kapotte leiding en geen reserve wilt meenemen dan kun je besluiten Stahlflex leidingen te monteren, maar ik vind dat eerlijk gezegd overkill.
Wim

Magura remmen hoef je niet te repareren: die gaan gewoonweg niet kapot!

Hoever is het van Antwerpen naar Amsterdam? Die beurs is wel de moeite waard. Ook de belangrijkste Belg hier in Nederland komt langs. Zie: www.fietsenwandelbeurs.nl

Mijn advies: Als je niet handig bent, moet je vertrouwen op een fietsenmaker in het land waar je gaat fietsen. V-Brakes kan iedere fietsenboer repareren, maar hydraulische remmen is een ander verhaal.

Wel zijn Magura remmen zeer makkelijk te repareren en inderdaad ze gaan -bijna- nooit stuk. Maar ja, als je 2 linkerhanden hebt... :lol:

De Vakantiefietser schreef:Wel zijn Magura remmen zeer makkelijk te repareren en inderdaad ze gaan -bijna- nooit stuk. Maar ja, als je 2 linkerhanden hebt... :lol:
Wie gaat er nou met 2 linkerhanden naar het spreekwoordelijke Binnen-Mongolië dan wel Verweggistan ...... ?

Ik fiets al met magura's sinds 93 en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Net wat Bert zegt, ze gaan gewoon niet kapot!! :D

Zo handig is het niet om blokjes bij Magura HS33 te wisselen, aan de vaste zijde moet je toch je wiel lichten lijkt mij.

Als je bij de magura's een snelspannertje aan een zijde bevestigd haal je deze zo los. Vervolgens de snelspanner van je wiel los en klaar is kees. blokjes wisselen is echt een fluitje van een cent en je hoeft niets af te stellen. Hooguit als je blokjes versleten waren ff je stelwieltje bij je remhendel weer wat terugdraaien. Dat is alles.

Bedankt voor al de reacties, jullie hebben me allemaal overtuigd, want deze week ben ik mijn fiets ( Santos met magura remmen ) gaan bestellen bij de vakantie winkel, als ik nog enige twijfel had heeft eric (vakantiewinkel) deze zeker weggenomen.Nu nog 6 weken geduld en dan heb ik ook ervaring met magura remmen

groeten danny

Goeie keus ik heb ook de hs33 ben er erg wijs mee zeg maar !

Okay, die Magura's zijn helemaal geweldig. Maar hoe zwaar zijn ze eigenlijk?

Hoi Spironski!

De HS33's wegen in totaal 790g, dat is 3.05x zo zwaar als een v-brake (325g) :shock: Zou ze dus maar niet kopen :D
Maar er is nog hoop voor de HS33. Als je nu een brakebooster van carbon neemt dan bespaar je echt een hele 40g. Dan kan je haast een halve Snicker meer meenemen! (Snicker, 125g). Zeker het overwegen waard.

Nah, onzin. Ik vind gewicht van de componenten niet zo belangrijk als je het vergelijkt met wat je allemaal meezeult. Dan kan je beter op je bagage besparen. In het algemeen vind ik dat componenten en uitrusting vooral betrouwbaar moeten zijn en gewicht komt op de tweede plaats.

Voor de grammenjagers hier een linkje naar de website waar al die gewichten staan: http://weightweenies.starbike.com/listings.php
Best leuk om eens te zien hoeveel alles weegt...

Fiets de wereld (met goede HS33 remmen),
Whisky

Dit klopt niet. Het opgegeven gewicht van de Magura's is compleet, inclusief grepen. XT V brakes wegen ongeveer 500 gram, exclusief grepen en kabels. Twee grepen wegen samen 161 gram. Kortom, het verschil is veel kleiner.
Wim

Willem Jongman schreef:Dit klopt niet. Het opgegeven gewicht van de Magura's is compleet, inclusief grepen. XT V brakes wegen ongeveer 500 gram, exclusief grepen en kabels. Twee grepen wegen samen 161 gram. Kortom, het verschil is veel kleiner.
Wim
Magura hs33 (versie 1) met 2 stalen brakeboosters 890 gram
Deore V brakes compleet 780 gram

m-gineering schreef:
Willem Jongman schreef:Dit klopt niet. Het opgegeven gewicht van de Magura's is compleet, inclusief grepen. XT V brakes wegen ongeveer 500 gram, exclusief grepen en kabels. Twee grepen wegen samen 161 gram. Kortom, het verschil is veel kleiner.
Wim
Magura hs33 (versie 1) met 2 stalen brakeboosters 890 gram
Deore V brakes compleet 780 gram

De bevestiging van één van mijn Magura HS33 remmen is onlangs afgebroken. Staal van hoogstaande kwaliteit is het mijns inziens niet.

Ralph schreef:

De bevestiging van één van mijn Magura HS33 remmen is onlangs afgebroken. Staal van hoogstaande kwaliteit is het mijns inziens niet.
Je kon wel eens gelijk hebben: de meeste bevestigingsonderdelen van Magura zijn gegoten aluminium.

En ik lees toch her en der dat Magura's eigenlijk nooit stuk gaan?! Hoe zit dat met V-Brakes? Gaan die dan wel eens stuk?


De bevestiging van één van mijn Magura HS33 remmen is onlangs afgebroken. Staal van hoogstaande kwaliteit is het mijns inziens niet.
Nou is wel erg kort door de bocht.
Ik denk dat je een giet fout oid had.

Als ze nog geen 5 jaar zijn heb je gewoon garantie.

Ik denk dat je een uitzondering bent namelijk

Wimmert schreef:

De bevestiging van één van mijn Magura HS33 remmen is onlangs afgebroken. Staal van hoogstaande kwaliteit is het mijns inziens niet.
Nou is wel erg kort door de bocht.
Ik denk dat je een giet fout oid had.

Als ze nog geen 5 jaar zijn heb je gewoon garantie.

Ik denk dat je een uitzondering bent namelijk
Dit soort zaken valt volgens mij niet onder de garantie als ik de garantievoorwaarden op de website van www.magura.de bekijk.