Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Haarlem - Forum Wereldfietser

Rondje Haarlem

Rondje Haarlem op zondag 1 maart 2015

Een rondje Haarlem!

Wij, 2 startende Haarlemse Wereldfietsers hebben een idee voor een Haarlems rondje.

De omgeving rondom Haarlem is zeer divers, de oude stad, Geestgronden, Bollenvelden, Polder, duinen, bos en zee. Haarlem heeft het allemaal en daar willen we andere wereldfietsers graag van mee laten genieten.

Dus hebben we besloten om een mooie route van ongeveer 75 km uit te zetten rondom Haarlem, op 1 maart.
De start is om 11 uur vanaf station Haarlem.
Koffie vanaf 10.30 uur bij de 'Starbucks' onder de rijtuig-overkapping van Station Haarlem, bij het busstation.
Het eerste rondje Haarlem brengt ons via het Spaarne naar de Haarlemmermeerpolder.
We fietsen door de polder, nemen een stukje ringvaart mee om zo in Lisse uit te komen, via de Bollenstreek steken we dan verder door via Noordwijkerhout naar de Langevelderslag bij om van daar via de duinen naar Zandvoort te fietsen.
Vanaf Zandvoort fietsen we door het duingebied achter het circuit naar het Nationaal park Zuid Kennemerland. Deze steken we door tot Santpoort Noord om van daar weer terug te fietsen naar station Haarlem.

De afstand is ongeveer 75 km, en wie eerder terug wil kan in Zandvoort afhaken en daar de trein nemen of via de Zandvoortse duinen naar het station Haarlem fietsen.

Heb je zin om mee te fietsen en Haarlem en omgeving te (her)ontdekken dan zien we je graag op zondag 1 maart op het station Haarlem.

Aanmelden is niet nodig maar we vinden het wel leuk om te horen of hier interesse voor is.


GPS en knooppuntenroute volgen nog.

Vriendelijke groet,

Cocky van Schie en Anke Brinkman
Tof initiatief - maar voor mij helaas nog wat te ver - ga zeker op een later moment een keer (of vaker mee).
Leuk. We zijn op 1 maart nog op vakantie maar in april, ik ga ervan uit dat de tochten 1x per maand zijn, willen we graag aansluiten.
Uitstekend initiatief, Cocky! Indien mogelijk, ben ik van de partij.

Ger
Hoi Cocky en Anke
Ik hou 1 maart vrij en fiets graag mee. Benieuwd naar wereldfietsende Haarlemmers. groet Jan

http://fietsendoorhetlandschap.blogspot ... w=magazine
Ik fiets graag met jullie mee!
Leuk Jolande!
Tot zondag op het station!

Voor wie nieuwsgierig is naar de route:

Vanaf station Haarlem rijden we naar startpunt 23, 90, 85, 74, 53, 54 (hier niet naar 57 maar het fietspad volgen tot fietsknooppunt 1) 1, 91, 49, 40, 48, 47, 86, 79 (hier is gps aangepast vanwege wegopbreking) 77, 37, 18, 66, 99, 07, 34, 09, 23

In de gps route heb ik de aanpassingen doorgevoerd, deze vind je hier:
https://www.dropbox.com/s/54nsw52q9r9aw ... t.gpx?dl=0

Volgens de buienradar wordt het goed weer om je regenpak te testen maar laten we duimen dat het nog zal veranderen.

tot ziens op zondag vanaf half 11 op station Haarlem!!

Anke en Cocky
Abri schreef:Leuk Jolande!
Tot zondag op het station!

Voor wie nieuwsgierig is naar de route:

Vanaf station Haarlem rijden we naar startpunt 23, 90, 85, 74, 53, 54 (hier niet naar 57 maar het fietspad volgen tot fietsknooppunt 1) 1, 91, 49, 40, 48, 47, 86, 79 (hier is gps aangepast vanwege wegopbreking) 77, 37, 18, 66, 99, 07, 34, 09, 23

In de gps route heb ik de aanpassingen doorgevoerd, deze vind je hier:
https://www.dropbox.com/s/54nsw52q9r9aw ... t.gpx?dl=0

Volgens de buienradar wordt het goed weer om je regenpak te testen maar laten we duimen dat het nog zal veranderen.

tot ziens op zondag vanaf half 11 op station Haarlem!!

Anke en Cocky
Leuk initiatief! Ik kan alleen zondag niet. Was zeker mee gegaan.
De route is zo'n beetje mijn vast trainingsrondje. Wel grappig.

gr
Patrick
Leuk Initatief :!: :!: :!:
Ik zorg dat ik er ben, (bij regen haak ik wel af)
Leuk Robert,

het blijft spannend wat het weer gaat doen zondag!
Hi Anke en Cocky
Mede door jullie leuke initiatief "rondje Haarlem", vandaag lid geworden van de Wereldfietser. Mijn voornemen is om mee te rijden, maar ik houdt wel even de weersvoorspelling voor deze regio in de gaten. Een regenpak onderweg is een "goede redder in nood", maar heeft niet mijn voorkeur.
Groet Marcel
Zoals het er nu naar uitziet wordt het een mooie dag om te starten met het Haarlemse rondje.
De voorspelde regen is verzet naar dinsdag :lol:

Tot zo op het station!
Het eerste rondje Haarlem zit er op.
Na de nodige afmeldingen bleef er een groepje van 4 personen over
Maar dat was ook genoeg, de heren voorop en de dames erachter uit de wind.
Heenweg was hard werken met een pittig windje, des te groter de beloning toen we vanaf Noordwijkerhout met windje mee tot Bloemendaal door de duinen konden fietsen.

Mooi weer en prettig gezelschap, bedankt daarvoor!

Groet
Anke