Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Ierland met boot en trein - Forum Wereldfietser

Naar Ierland met boot en trein

Deze zomer wil ik in Ierland gaan fietsen en ik vraag me af of het mogelijk is (en niet al te gecompliceerd) om met boot en trein er naar toe te gaan. Heeft iemand ervaring daarmee? Boot lijkt me geen probleem maar dan met de trein door Engeland.....?

Henk Ruissen
Ik heb geen persoonlijke ervaring met deze route.

Maar zou ik zelf moeten kiezen, dan zou ik inzetten op P&O Ferries om de trip te maken van Rotterdam naar Hull, en van Liverpool naar Dublin. Hull naar Liverpool is een betrekkelijk korte afstand (ca. 3 uur reistijd) en kent slechts 1 overstap.

Is beter te overzien qua aantal overstaps dan te reizen via Stenaline en vanaf Harwich de trein te pakken. Snel zit je dan toch op 4 ~ 6 uur reistijd richting Fishguard of Liverpool met ca. 3x overstappen.

De kleine lettertjes van de treinaanbieders op de route Hull - Liveprool stellen dat meenemen van fiets geen probleem moet zijn. First come, first serve principe. Soortgelijk als met bijv. de NS vermoed ik.
of de nachtboot IJmuiden Newcastle en dan de trein van Newcastle naar Stanrear, dan de boot Stanrear Belfast.

Je hebt kans dat dit één trein is, zoals in 2010, toen ik in Ierland een stel ontmoette dat zelfs een tandem op die trein had meegenomen, zonder reservering.

Hans
Net wat zitten zoeken maar Liverpool - Dublin. Dat gaat het niet worden want P&O neemt geen fietsen mee op die route.
Volgens mij kan je vanuit Belgie Rechtstreeks naar Cork varen met een nachtboot.
Deden wij vroeger met de auto.
Klaas
saagstree schreef:Volgens mij kan je vanuit Belgie Rechtstreeks naar Cork varen met een nachtboot.
Deden wij vroeger met de auto.
Klaas
Dat is niet vanuit België, maar vanuit Roscoff in Frankrijk (zie hier).
Ik ben met de boot van Cherbourg naar ierland gevaren. Is al wel een eindje eerst me de auto. Vanuit Ijmuiden lijkt me dit toch aangenamer. Boot wel heel leuk en gezellig.

Evert
Dan lijkt het makkelijker om de boot naar Engeland te nemen - op de trein te hoppen en weer op de boot naar Ierland te stappen.

Vind zelf de fiets op de trein altijd erg makkelijk in Engeland -heb zelfs regelmatig op een 2e klaskaartje 1e klas mogen reizen van de conducteur in niet te volle treinen.