Even een verslagje dan maar.
Het was een gezellighe en warme beurs. Ik was zo'n 35 jaar niet in de prachtige Europahal geweest en het viel me op dat ze de verwarming nog steeds niet goed afgeregeld krijgen. Vooral op zaterdag was het er warm!
Er is nu een hele serie nieuwe slaapmatten van Sea to Summit.
http://www.seatosummit.com.au/sleepingmats
Ik vond ze er niet erg robuust uitzien, en toch wel bobbelig. De prijzen baarden me echter meer zorgen. De meest verkochte modellen zullen rond de 140 euro kosten.
Ik kom spontaan op het idee om te proberen hoe lekker tien lagen bubbeltjesplastic liggen.
Redmond O'Hanlon viel me wat tegen. Hij hield nauwelijks een intro maar begon binnen een aantal seconden ruim een kwartier voor te lezen uit een boek van hem.Daarna begon een vertelling van een verhaal dat hij vele tientallen jaren geleden meemaakte getuige de foto's waar hij slank en met dondere haren op stond. Ik vroeg me af of de volkeren die hij bezocht had nog bestaan, maar geen woord daarover. De tweede helft van zijn lezing heb ik niet meegemaakt.
Iemand had Keen-sandalen aan met SPD, dat lijkt me ideaal om ongeveer een kilo op mijn bagagegewicht te sparen. Leuk dat Keen op de beurs stond, maar de mededeling dat de SPD-sandalen pas in juli komen was wel erg teleurstellend. Oproep aan fabrikanten: maak goede sandalen, met stevige wandelzool en SPD. (Teva's zitten me niet lekker, echt niet)
Poppink had een MTB-achtig frame met balhoofdversterking. Niet heel fraai maar wel effectief tegen "oprijden" van de onderbuis. (Hard remmen en ergens tegenaan tikken en je onderbuis wordt wat korter; het kan, been there, done that).
Kok Fietsen had een probleem met een testtandem. Uiteraard was er een uitstekende fietsenmaker uit het noorden in de zaal die het wiel zo weer rechtmaakte.
Schwalbe had banden met kleurtjes. Niet dat ik die wil maar wel grappig.
Ik heb een aantal grote bedrijven inderdaad niet gemist. Naar verluid is er nog op het laatste moment een afgehaakt en heeft de organisatie heel snel nog andere standhouders geregeld.
Bij de lezing van Bert van Sprang en mij was het gros van de toeschouwers van het niet meer zo jonge type dat naar Santiago wil fietsen. Hun aantal nam tijdens de lezing steeds flink toe, wat mij doet vermoeden dat er wel vraag is naar informatie over wat mee te nemen en wat niet. Voor iemand die op zoek is naar spullen en informatie is de beurs m.i. nog steeds een schot in de roos. Voor mij is het vooral gezellig om bij verrassing een aantal mensen weer eens te zien. Wel vind ik het jammer dat ze in ons dorp in het kienzaaltje boven het bruine café een betere geluidsinstallatie hebben dan in de RAI.