Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VeloRoute SaarLorLux - Forum Wereldfietser

VeloRoute SaarLorLux

Hoi,

Heeft iemand soms ervaring met de VeloRoute SaarLorLux (http://www.visitluxembourg.com/en/place ... saarlorlux ?
Ik zoek van de zomer een plek waar ik m'n 16 jarige zoon kan droppen met een vriend van hem, zodat de heren een wandeltrektocht kunnen maken met z'n tweeen, en ik een paar dagen dan ga fietsen. Luxemburg is een mooi wandelgebied voor beginners, en ik fiets er graag dus de SaarLorLux klinkt dan als een goed plan, maar praktijkervaringen zijn natuurlijk welkom!
Ik heb twee jaar geleden het stuk van Saarbrücken naar Luxemburg gefietst en ik vond het een leuk stuk. Langs de Saar was het rustig fietsen over fietspaden langs het water, wel met wat toerisme, maar niet storend veel.
Konz was verreweg de lelijkste plek van de route, maar ze hebben er wel een camping. Nadat ik met een pontje in Luxemburg aankwam (via Oberbillig) was het genieten, veel bos, geen grote stijgingspercentages, fietsen over oude treinsporen, dus met tunneltjes en uitgehakte sporen... Ik heb er goede herinneringen aan. Ik kan me niet herinneren dat het zwaar was, maar ik had toen al ruim 1000km gefietst, dus mijn benen waren al wat gewend.
Van de andere helft van de SaarLorLux route weet ik niets, want ik was op weg naar huis, dus ging verder richting België.
Nu ja, als ik de avonturiers ergens in de buurt van Echternach afzet, kan ik daarna natuurlijk langs de Saar naar Saarbrucken, en dan richting Strassbourg, ik ben nog nooit in de Elzas geweest, en dat schijnt een hele mooie streek te zijn. Dus dank je voor je reaktie!