Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaringen santos travel lite - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaringen santos travel lite

Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort een nieuwe fiets kopen en mijn oog is gevallen op een santos travel lite (in het "dames" frame) met rohloff en riem.
Nu vroeg ik mij af of iemand hier ook deze fiets heeft en hoe deze bevalt (met en zonder bagage). Aangezien ik (m.n. over het damesframe) weinig reviews vindt op internet.

Bedankt!
Mijn review is zeer goed toe te passen op het damesframe van de Travel Lite. De damesversie is nauwelijks slapper, voor velen niet voelbaar.
Hallo Carlijn,
Ik ben sinds 3,5 week en 500km de zeer tevreden eigenaar van eenTravel Lite, herenframe. Topfiets wat mij betreft. Als je specifieke vragen hebt dan kan ik je mijn eerste indruk geven. Wat mij nu het meest opvalt is dat je echt ontzettend snel kunt fietsen zonder dat de fiets een krimp geeft. Lekker toeren over dijkjes met je tassen achterop en af en toe bij een wielrenner aanklampen die 30+ rijdt is wel grappig. Verder merkt ik niets van het inrijden van de Rohloff. Die werkt wat mij betreft direct goed. Oja, minpuntje; de remmen piepten in het begin.
Groeten van Rob
hallo Carlijn,
De fietsjunks fietsen op deze fietsen, kan zo snel niet terugvinden of dit een dames model ik bij Ellen.
Maar heb al wel begrepen dat zij er helemaal tevreden over zijn.
Anja
Staat goed bekend. Ken wel meerdere mensen met een Santos van voor 2010 waarbij de lak kwaliteit te wensen overliet. Daarna nooit meer iets over gehoord eerlijk gezegd dus ze zullen er iets mee gedaan hebben neem ik aan.
Bedankt voor jullie tips!

Ik had inderdaad de review op sintchristophorus.nl al gezien, welke erg verhelderend is! Maar wel fijn om te weten dat deze review ook van toepassing is op het dames frame! Aangezien ik deze fiets m.n. voor weekendtripjes en fietsvakanties wil gebruiken (en dus redelijk wat bagage capaciteit wil).

Dan nog een ander vraagje: welke banden zouden jullie adviseren voor gebruik op veelal asfalt?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Carlijn
jasmon schreef:ervaring

fietsjunks
Ik heb hier ook nog een review geschreven: 11.111 kilometer op een Santos Travel Lite.

(Het zijn inmiddels 19.000 kilometers geworden.)
Carlijn, ik heb Marathon Supremes gekozen. 50mm. Bevalt goed voor op de weg. Ook als het geregend heeft.
carlijnbr schreef:Dan nog een ander vraagje: welke banden zouden jullie adviseren voor gebruik op veelal asfalt?
Ik raad de Schwalbe Almotion aan. Rolt lichter en stiller dan de Supreme, rijdt lekker comfortabel en je kan er op heel veel verschillende soorten ondergrond mee uit de voeten. De Almotion staat bij Santos in de optielijst.
Bedankt voor de tips!
Heb gisteren mijn travel lite besteld (in het mat zwart met allemaal zwarte onderdelen) hopelijk krijg ik hem begin/midden maart en is het weer dan iets mooier zodat ik lekker wat tochtjes kan maken!
Gefeliciteerd vast!
Beetje laat (zag het niet eerder), maar topic is verplaatst naar het juiste forum.
carlijnbr schreef:
ma 02 feb, 2015 17:07
Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort een nieuwe fiets kopen en mijn oog is gevallen op een santos travel lite (in het "dames" frame) met rohloff en riem.
Nu vroeg ik mij af of iemand hier ook deze fiets heeft en hoe deze bevalt (met en zonder bagage). Aangezien ik (m.n. over het damesframe) weinig reviews vindt op internet.

Bedankt!
Beste Carlijn, ik sta nu op het punt een Travel Lite te kopen en vraag me af of je dan 6 jaar geleden dit type hebt gekocht en wat ondertussen je ervaringen er mee zijn? Alvast dank voor enige reactie.
mvg
Wim