Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano Deore voorwiel - Forum Wereldfietser

Shimano Deore voorwiel

We hebben een Shimano Deore voorwiel over ivm aanschaf voorwiel met naafdynamo.

Maat: 26 inch
Doorsnede: 57,5 cm
Spaaklengte: 26 cm
Aantal spaken: 36
Naaf: Shimano Deore Hb-M510

Foto's:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/231 ... .42.59.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/231 ... .43.08.jpg

Vraagprijs: 50 euro
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar voor een vlotte verkoop zou ik eens gaan kijken wat een vergelijkbaar voorwiel nieuw kost.
Het hangt ervan af: (vijwel) nieuw of flink gebruikt, fabriekswiel of handgespaakt door bijvoorbeeld Vittorio. En wat voor velg? Een lichte mtb velg of een degelijke Sputnik/SP19 voor vakantiegebruik?
Wim, je hebt gelijk. Ik wilde eigenlijk hetzelfde zeggen formuleerde het bij nader inzien wat onduidelijk. Als Schrijver met wat meer details (staat vh wiel, velgtype etc.) zijn vraagprijs rechtvaardigd, prima. Op deze manier is het wachten op reacties dat je voor €40,- zo'n wiel in Duitsland koopt.
Klopt, en het kan best een vrijwel nieuw handgebouwd Vittorio wiel zijn - of niet.
@Wim en @berger: jullie hebben helemaal gelijk! Het wiel is nog steeds niet verkocht ;-)

Het gaat om een voorwiel met de hand gespaakt door fietsenbouwer Vitorrio.

Vraagprijs is nu 35 euro.
En uniek!, want van een compleet nieuwe wielmaat: 575mm!
Wie is proefpersoon?
@sjefke: hoezo? Het is gewoon een 26 inch wiel
Schrijver schreef:@sjefke: hoezo? Het is gewoon een 26 inch wiel
"26inch" is geen maat! Het is een aanduiding middels een getal. Er zijn nog 4 andere MATEN, die vóór 1980 met "26 inch" werden aangeduid (571, 584, 590 en 597mm), maar 575mm hoorde daar niet bij. "26 inch" is dus niet eenduidig en niet duidelijk, geen maat dus. 559mm, dat is een maat, die kun je nameten.
We leven nu in 2015!
@sjefke dank je wel voor je uitleg. We gaan het nameten.
Schrijver schreef:@sjefke dank je wel voor je uitleg. We gaan het nameten.
Meten kan, maar hoeft niet, staat op alle banden en de meeste velgen.
Wim schreef:Klopt, en het kan best een vrijwel nieuw handgebouwd Vittorio wiel zijn - of niet.
Helaas maakt de bouwwijze voor een voorwiel niet heel veel uit. Het achterwiel van een vakantiefiets moet sterk zijn; voorwielen hebben nauwelijks te lijden, behalve remblokjesslijtage. Aan de velg op de foto zie ik duidelijke slijtagesporen, dus die heeft al wat remmerij meegemaakt?

Het komt zelden voor dat iemand op zoek is naan een nieuw voorwiel.
De naaf alleen is nog wel iets voor iemand die een goedkope naafdynamo wil vervangen door iets lichters. Maar ja, die naaf kost bij Rose.nl €6,40 ( link )