Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vak. 2015: Fietsen naar Berlijn-Rostock-Lubeck-Hamburg - Forum Wereldfietser

Vak. 2015: Fietsen naar Berlijn-Rostock-Lubeck-Hamburg

Dit jaar hopen we weer vier weken vrij te kunnen plannen om te kunnen fietsen, en dit jaar zonder nierstenen in de weg svp.
We vertrekken zoals altijd vanuit huis, en lazen in dit forum over een nieuwe route naar Berlijn, die de steden niet mijdt, maar er juist doorheen leidt. Voor ons interessant.
Na een paar dagen Berlijn willen we via de route Berlijn-Kopenhagen door naar het noorden, tot aan Rostock. Dan evt via de Oostzee-route terug naar het westen, Lubeck, Hamburg, of, bij tijd genoeg, nog even door naar het eiland Fehmarn.
Als de tijd om is, verder met de regionale treinen (ervaring is dat in Duitsland vrijwel altijd ruimte is) naar Nederland op na vier weken weer tijdig thuis te zijn.

Vraag: Wat zijn de dingen die we op deze route absoluut niet mogen missen?
Vraag: Welke routeboekjes zijn er beschikbaar voor deze route(s)?
Vraag: We staan open voor alle suggesties om de route aan te passen als we anders wat echt interessants missen. Dus houd je niet in!
hoi,

vanaf rostock langs het water blijven fietsen, de combinatie grootschalige akkerbouw, oostzee blijft mooi, vlak boven Hanzestad Wismar ff rechtsaf en een rondje insel poel . de ostsee route een prima en afwisselende route tot aan Lubeck. Waarschijnlijk heb je dan genoeg zee en toeristen gezien (de oostzee is populair) dat je lekker binnendoor naar hamburg gaat. Persoonlijk zou ik bij Wismar via Swerien naar de elbe afzakken en de elberadweg naar hamburg nemen.

maar...wil je meclenburg vorpommeren op zijn mooist zien moet je in april als alle koolzaad (en dat is veel) in bloei staat.

zie ook:

http://henkenhilda.blogspot.nl/p/onze-routes.html?m=1
Hoi,

Heb zelf vanaf Arnhem naar Berlijn gefietst over de R1. Is volgens mij de route waar jij ook naar verwijst. Er was een boekje van Bike-line (www.esterbauer.com). Maar deze route was ook best goed bewegwijzerd.
@Henk: Dank voor de tips! We hebben de route vanaf Berlijn iets aangepast, steken door naar noord-oost tot de Hanze-fietsroute, en volgen die dan verder tot de Oostzee en dan langs de kust.

@Groenwout: Nee, volgens mij is het een nieuwe route, niet de R1. Deze route gaat vaak juist door de steden, waar de R1 steden mijdt.