Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 97 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
Travelmaster schreef:Mooi hoor! Heb je wat details? En staat je zadel niet wat ver naar voren?
Zadel staat zeker te ver naar voren, maar een sleutel ritje komt van het weekend. Waarschijnlijk moet er ook een andere stuur/stuurpen op, deze had ik nog liggen voor nu even. Ook mag de achterwiel een nieuwe velg als dit allemaal bevalt.

Frame : Reynolds 853 van M-gineering
Vork : Rockshox Reba
Voorwiel : Exal DC19/XT staal as
Achterwiel : Rohloff met Sputnik velg (van mijn vakantie fiets)
Remmen: BB7 180/160mm
Zadel : Brooks Cambium
Stuur/pen : Tijdelijk rommel
Zadelpen : KCNC Ti Pro Lite
Banden : Racing Ralph (nog niet tubeless)
Voorblad : Surly RVS 36t, achter 17t
Cranks : Sugino
Pedalen: Shimano PD-A530 voor nu, op reis Blackspire sub4
Drager : Tubus titan airy

Gewicht als afgebeeld : 14kg.
Mooi spul hoor! Wordt dit het nieuwe werkpaard of meer iets voor erbij?
cornelese schreef: 'Nieuwe' fiets voor rondje Tasmanie. Gedoneerde Giant Cypress 3 lichtjes aangepast:
BA 50-622 ipv Kenda Kwest 40-559
Meeste onderdelen lagen op de plank, totale kosten minder dan EUR 250
Cool, zo moet het, denk ik. Zit zelf in een vergelijkbaar traject met een Trek MTB frame. Ik heb in dat kader een vraag: Hoe rem je nog prettig achter als je je 559 wielen vervangt door 622?
Travelmaster schreef:Wordt dit het nieuwe werkpaard of meer iets voor erbij?
Deze heb ik gemaakt voor het wat ruiger werk, Trans Andalusia/Highland 550/Spine of the Dragon

Of ik er aan toe kom dit jaar is een andere verhaal.
Hier een foto van mijn pas aangekochte 2de hands trekpaard... :lol:

Afbeelding
Ziet er als nieuw uit !
Veel fietsplezier.
Ziet er inderdaad nog nieuw uit, zat het zadel er ook bij of is deze van jezelf? Veel plezier ermee!
Friso* schreef:Ziet er inderdaad nog nieuw uit, zat het zadel er ook bij of is deze van jezelf? Veel plezier ermee!
Hallo Friso,
Alles wat je ziet was erbij met uitzondering van de snelheidsmeter en de bekabeling voor mijn Zzing usb lader.. De fiets had nog maar een paar 100 km gebold en de vorige eigenaar had nog een paar andere trekkingfietsen in zijn garage staan. Omdat hij nu met hernia's in de rug zit heeft hij zijn voorraad wat laten slinken. En zo heb ik deze aan de helft van de nieuwprijs kunnen kopen. :P

Nu wat plannen maken en we kunnen vertrekken hé 8)
speedycyclist schreef:
Friso* schreef:Ziet er inderdaad nog nieuw uit, zat het zadel er ook bij of is deze van jezelf? Veel plezier ermee!
Hallo Friso,
Alles wat je ziet was erbij met uitzondering van de snelheidsmeter en de bekabeling voor mijn Zzing usb lader.. De fiets had nog maar een paar 100 km gebold en de vorige eigenaar had nog een paar andere trekkingfietsen in zijn garage staan. Omdat hij nu met hernia's in de rug zit heeft hij zijn voorraad wat laten slinken. En zo heb ik deze aan de helft van de nieuwprijs kunnen kopen. :P

Nu wat plannen maken en we kunnen vertrekken hé 8)
Hey collega,

Inderdaad mooi fietsje, moest je om inspriratie verlegen zitten, bel dan maar ;-)

Guy
Mijn laatste aanschaf van 2014. Salsa Vaya, door iemand opgebouwd en nauwelijke gebruikt. Ben er super blij mee en door het race stuur geen dooie handen meer.

Afbeelding

Gr. Leo
Ik probeer een foto te plaatsen van mijn 'vakantie'fiets maar dit gaat niet helemaal goed......
Foto is verkleind, lukt niet vanuit dropbox?

Ook Photobucket lijkt niet te werken....werk nu op een tablet, probeer het morgen wel op de pc.

Afbeelding

Op de pc werkt het dus wel!
Dit is mijn Stevens 5x disc lite, die ik in april 2014 heb gekocht, na weer voorzichtig begonnen te zijn met fietsen op een Batavus Kayenta.
Vanwege een opgelopen handicap (vernauwing ruggemerg in de nek waardoor blijvende zenuwbeschadiging en verlies van spierkracht), wilde ik geen atb en een racefiets is helemaal geen optie meer.
Dit is voor mij een prima compromis. Wel is de stuurpen vervangen door een hogere.
Het zadel is meteen vervangen voor een Brooks B17 en inmiddels zitten er ook al Bluemels op. De volgende verandering is het stuur dat wordt vervangen door een Humpert Vario Comfort.

Helaas is het vakantiefietsen voor mij niet weggelegd. Ik geniet nu van de kleine tochtjes 's avonds en de wat langere tochten overdag tot ongeveer 100 km.
De planning voor dit jaar zijn de Saksenroute in 2x te rijden (ik woon 15 km van Exloo waar de route door heen gaat en dus voor mij het middelpunt) en een deel van de Emsradroute.

Ik ben geen lid van de wereldfietser maar lees dit forum al meer dan een jaar bijna dagelijks en heb hier enorm veel opgestoken! Verder geniet ik enorm van de reisverhalen waardoor ik vaak weer aangemoedigd word om nog lekker een rondje te fietsen!

Richard
Westerwolder schreef:Ik probeer een foto te plaatsen van mijn 'vakantie'fiets maar dit gaat niet helemaal goed......
Foto is verkleind, lukt niet vanuit dropbox?
Je kunt het ook via de site van photobucket.com doen.
goldenlion schreef:
Westerwolder schreef:Ik probeer een foto te plaatsen van mijn 'vakantie'fiets maar dit gaat niet helemaal goed......
Foto is verkleind, lukt niet vanuit dropbox?
Je kunt het ook via de site van photobucket.com doen.
Of via MijnAlbum.nl, klik op de geplaatste foto voor een vergroting, kopieer de bestandsnaam die daar bovenaan verschijnt naar deze forum, plaats img tussen rechte [ ] zonder spatie links van de bestandsnaam en rechts daarvan /img, ook tussen rechte [ ]. Op voorwaarde dat de grootste hoogte of breedte van de foto niet meer dan 800 pixels is. Dat doe ik met Adobe Photoshop CS.
Of plaats 'm, als je een google-account hebt, op Picasaweb. Kun je zelf aangeven wie jouw foto's mogen zien, en Picasaweb genereert zelf linkjes die je kunt kopieren en plakken. Je kunt dan vooraf het formaat kiezen, of, als je in het linkje kijkt, zelf het aantal pixels wijzigen. Bijvoorbeeld s400 veranderen in s800, of andersom. Werkt prima!
leoprodeo schreef:Mijn laatste aanschaf van 2014. Salsa Vaya, door iemand opgebouwd en nauwelijke gebruikt. Ben er super blij mee en door het race stuur geen dooie handen meer.

Afbeelding

Gr. Leo
Mooie fiets Leo! Stond die fiets laatst niet op marktplaats? Heb jij ook niet een oranje surly Troll? Dan ben je on- and offroad helemaal voorzien! Bevallen de barend shifters?

groet
Patrick
Klopt helemaal Patrick. Via MP in Nijmegen gekocht.
Heb ook een oranje Troll, inderdaad. Zal vooral voor Off-Road gebruikt gaan worden. De barend shifters, zag ik aanvankelijk wel een beetje tegen op maar wennen opmerkelijk snel. Minder leertijd mee dan met de wat tegennatuurlijke draairichting van de rohloff schakeling.

Gr Leo
Bedankt! Het is gelukt. Heb mijn vorige post aangepast.

Richard
Afbeelding

Mijn fiets: Santos TravelMaster 2.6 :D

Tevens mijn eerste post hier op het forum :wink:
!Bart schreef:
Mijn fiets: Santos TravelMaster 2.6 :D

Tevens mijn eerste post hier op het forum :wink:
Leuk zo die rode accenten. Heb qua kleurschema hetzelfde, enkel dan een Vittorio. Veel plezier ermee!

P.s Wat voor zadel is het en fietst het goed?
Friso* schreef: Leuk zo die rode accenten. Heb qua kleurschema hetzelfde, enkel dan een Vittorio. Veel plezier ermee!

P.s Wat voor zadel is het en fietst het goed?
Dank je :)

De zadel: Selle Italia Max Flite Gel Flow
Rijdt zeker niet slecht .. is een overblijfsel van mijn mtb.

Heb ondertussen wel een Brooks B17 zadel in bestelling.
Vroeger nog met Brooks gereden, en beviel me net iets beter.