Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ierland - Forum Wereldfietser

Ierland

Hallo fietsvrienden,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb inmiddels al veel tochten in Europa gemaakt. Ik heb vergevorde plannen om eind mei 2006, 3,5 weken door Ierland te gaan fietsen. Het ligt in de bedoeling om vanuit Galway via de Aran eilanden, door Canamara de westkust te volgen tot aan Belfast. Mijn vraag is: is het mogelijk om vanuit Belfast de trein te nemen naar Dublin, en wat belangrijk is, kan de fiets mee. Ik hoor hier wisselende geluiden over.
Is het verder redelijk gemakkelijk om in Ierland aan camping gaz te komen.

Ik heb geen ervaring met het meenemen van de fiets op Ierse treinen,
maar misschien heb je wat aan mijn verslag van een fietstocht door Ierland op mijn website: http://wizardofoh.nl/2000

Volgens de Irish Rail Faq is het mogelijk om fietsen mee te nemen:

Zie http://www.iarnrodeireann.ie/about_us/faq.asp?faq_id=31
Q. Can I bring my bicycle onto the train?
A.
Bicycles can not be conveyed on DART or Commuter trains unless folded and suitably covered. On Intercity trains bicycles not folded and covered can be conveyed in the guards compartment or the special cycle racks where provided. A valid ticket for the bicycle must be obtained before travelling.

Please check at your local station before travelling

Mooie tocht die je gaat maken. Fiets mee in de trein geen probleem, neem wat riemen extra mee om je fiets vast te zetten. Bij overstappen is het soms lastig omdat de trein niet altijd bij het perron stopt en je dan een flinke hoogte moet overbruggen. Prijs voor de fiets is een dag kaartje en onafhankelijk van de afstand.

Wat de vraag over camping gaz aangaat dat is sterk wisselend. Als ik je geplande route bekijk dan zijn er flinke stukken waar je problemen zult hebben. Misschien een goed idee voor deze vacantie te inveseteren in een universeler brander, whisperlight o.i.d

Camping Gaz zul je alleen in grotere plaatsen (Galway, Sligo e.d.) vinden, niet op de campings wrsch.
Ik kookte op een spiritusbrander. Het vinden van brandspiritus was ook erg lastig. heb het uiteindelijk bij de apotheker/drogist kunnen kopen voor 4x de prijs in Nederland. Moest me echter eerst legitimeren en een verklaring ondertekenen!!! Ze zijn anders bang dat je de giftige methylated spirits illegaal opdrinkt blijkbaar :-)

Meer info over Ierland is te vinden in mijn fietsgids Fietsen in Ierland
Luc

Het is mi handiger om je te richten op vervoer met per bus. Wij zijn afgelopen zomer met de bus van dublin airport naar hartje belfast gegaan met de bus. 5 euro pp inc fiets. Er rijden verscheidene commerciele buslijnen tussen alle grote steden en Dublin. De fiets gaat onderin de bus; dat zijn namelijk van die model touringcar bussen.
Hoi Jan


Ook ik ga in mei in Ierland fietsen
Op 2 mei vertrek ik van vliegveld Niederhein naar Shannon
Spotgoedkope vlucht, nog geen 50 euro inclusief fiets.
Ga zelfde route volgen als jij
In Noord Ierland neem ik de veer naar stanrear Schotland
Trap naar Yorkshire en wil dan de CTC route 68 volgen naar Derby en dan helaas alweer naar huis
Als je op de site van campinggaz kijkt kun je wel een paar adressen vinden in Ierland . anders bouwmarkt of ijzer winkel.
Henk