Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS 11 vraag - Forum Wereldfietser

Magura HS 11 vraag

Op mijn nieuwe (gebruikte) ;-) fiets zitten Magura HS11 remmen. Deze hebben zwarte palletjes die aan de binnenkant van de vork zitten om te voorkomen dat de remmen naar buiten worden gedrukt (helder?). Deze zaten niet op de HS33 van mijn gestolen fiets voor zover ik me herinner.

Is er een mogelijkheid om deze weg te halen en te vervangen voor zo'n beugeltje als bij de HS 33? Dat zou betekenen dat ik bredere banden kan monteren zonder een andere vork te monteren. Achter past het overigens wel.
Mijn eerste HS33 (op ligfiets) had ook van die palletjes.
Later heb ik deze kunnen vervangen door een versie met beugeltjes. Werkte feilloos.
Remgrepen en remcilinders blijven behouden, de rest kan probleemloos worden vervangen (voor zover ik mij nog herinner).
Ik ga ervan uit dat dit bij een HS11 ook wel moet lukken. Deze heeft dezelfde maten als een HS33.

Veel suc6...
Hoi Johojo,

Bij mijn HS33 had ik precies dezelfde situatie, en voor zover ik weet is dat gedeelte van de HS11 hetzelfde. Het gaat erom dat de remmen zijn uitgevoerd met het oudere EVO systeem, die nokjes zorgen ervoor dat je geen brede banden kon monteren :evil: Na wat zoeken heb ik losse EVO2 adapters gekocht en deze gemonteerd, dat zijn inderdaad die platte beugels (lijken op de boosters). Nu passen de brede banden wel :D Zoals Headley ook al aangeeft de rest blijft gewoon behouden. Wel moeten de remcylinders opnieuw gesteld worden, en ook de schroeven die in de nokjes van het frame zitten moeten wat bijgesteld worden, voor mij was het wel een lange middag werk...
Wat ook nog schijnt te kunnen in sommige gevallen is om de nokjes naar beneden te draaien ipv naar boven (tip van Magura zelf).
Zie ook deze discussie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... &t=20986&p
Ik heb die adapters gekocht bij TartyBikes, en zo te zien hebben ze die nog steeds, en goedkoper ook nog! :evil:, zij waren toen de goedkoppste die ik kon vinden, wel nog £10 aan verzendkosten erbij en misschien 4 nieuwe washers.
http://www.tartybikes.co.uk/brake_clamp ... 10934.html Let wel: zo'n set is dus voor 1 rem!

succes ermee
Jeroen
zip***
jeroenh schreef:Hoi Johojo,

Bij mijn HS33 had ik precies dezelfde situatie, en voor zover ik weet is dat gedeelte van de HS11 hetzelfde. Het gaat erom dat de remmen zijn uitgevoerd met het oudere EVO systeem, die nokjes zorgen ervoor dat je geen brede banden kon monteren :evil: Na wat zoeken heb ik losse EVO2 adapters gekocht en deze gemonteerd, dat zijn inderdaad die platte beugels (lijken op de boosters). Nu passen de brede banden wel :D Zoals Headley ook al aangeeft de rest blijft gewoon behouden. Wel moeten de remcylinders opnieuw gesteld worden, en ook de schroeven die in de nokjes van het frame zitten moeten wat bijgesteld worden, voor mij was het wel een lange middag werk...
Wat ook nog schijnt te kunnen in sommige gevallen is om de nokjes naar beneden te draaien ipv naar boven (tip van Magura zelf).
Zie ook deze discussie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... &t=20986&p
Ik heb die adapters gekocht bij TartyBikes, en zo te zien hebben ze die nog steeds, en goedkoper ook nog! :evil:, zij waren toen de goedkoppste die ik kon vinden, wel nog £10 aan verzendkosten erbij en misschien 4 nieuwe washers.
http://www.tartybikes.co.uk/brake_clamp ... 10934.html Let wel: zo'n set is dus voor 1 rem!

succes ermee
Jeroen
Ah, fijn een ervaringsdeskundige :D echt super dit! bedankt voor je hulp. Ik heb de laatste set besteld bij deze shop. Rose.de vraagt hier gewoon 45 euro voor! Nu ben ik voor 20 euro klaar. Achter is niet nodig daar is ruimte genoeg gelukkig.
Weetje: De reden waarom fabrikanten die 'nokjes' monteren is omdat het goedkoper is en het is sneller te monteren in de fabriek.
en hop, gemonteerd. Vrij makkelijk nog. Nu op zoek naar een paar kekke bandjes ;-)
Fijn om te horen dat het zo makkelijk en goed is gelukt!
Ik heb het gedaan om de BigBen bandjes te kunnen monteren ik geloof de 50 of 55 mm versie, die bevallen mij uitstekend.