Heb je al bij de correcties gekeken op de website van de auteur ?aernout schreef:Ik heb tegen een zacht prijsje ...
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Routes worden soms veranderd omdat er een industrieterrein of een snelweg is aangelegd. Soms duurt het een kwartier maar altijd ben je binnen een paar uur weer op de route en heb je een flink bedrijventerrein gezien en voel je je weer alsof je in Nederland bent. Vaak zijn onderweg ook wel een paar overnachtingsmogelijkheden opgeheven en ligt een winkel niet meer op zijn plek. Maar met een klein aantal van dat soort probleempjes heb je het wel gehad.saagstree schreef:Zo veel verandert er niet aan fietsroutes en net wat mijn voorganger meld je kan altijd nog een update via de site van Reitsma uitprinten.
en in het boekje aantekenen.
Tja ... kijk maar bij 'aanvullingen; op de website van Hans Reitsma, Reitsmaroutes naar Romeaernout schreef: http://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/f ... oC3kDw_wcB
Zeeuwse zuinigheid!!aernout schreef:Scheelt toch heel veel geld
Of de gemeente heeft de camping verkocht. De leuke camping waar je tien jaar geleden voor een prikkie stond is nu een duur vakantiepark met alle toeters en bellen, maar géén aangepast tarief voor een fietser met een klein tentje. Je hebt al een lange dag gehad en een andere keuze is er nietpeter de rijk schreef:Ik zou geen fietsrouteboekje van tien jaar oud meenemen. Er is het afgelopen decennium enorm in fietspaden geïnvesteerd, zeker ook in een land als Italië, en je kunt ervan uitgaan dat de routeboekjes daarop zijn aangepast. Ook in campings en hotels is in tien jaar het nodige gewijzigd. Niet fijn als je naar een camping fietst die allang niet meer bestaat...
Soms kan het echter ook andersom, waarbij nieuwe fietsroutes worden gerealiseerd. Bijv. de Benjaminse route naar Rome komt langs een gebied waarin nu ook gekozen kan worden om deels over de Vennbahn route te rijden.Ave Gone schreef:Routes worden soms veranderd omdat er een industrieterrein of een snelweg is aangelegd.saagstree schreef:Zo veel verandert er niet aan fietsroutes en net wat mijn voorganger meld je kan altijd nog een update via de site van Reitsma uitprinten.
en in het boekje aantekenen.
Met recente boekjes zie je zelfs nog vaak genoeg dat slechts één à twee jaar na uitgave sommige campings niet meer bestaan. Zeker indien de campings wat verder uit elkaar liggen is dat toch jammer. Ik zou dan ook altijd alvorens vertrek even doornemen in welke gebieden je mogelijk een beperkt aanbod aan campings hebt, en welk van deze nog daadwerkelijk bestaan.peter de rijk schreef:Ik zou geen fietsrouteboekje van tien jaar oud meenemen. Er is het afgelopen decennium enorm in fietspaden geïnvesteerd, zeker ook in een land als Italië, en je kunt ervan uitgaan dat de routeboekjes daarop zijn aangepast. Ook in campings en hotels is in tien jaar het nodige gewijzigd. Niet fijn als je naar een camping fietst die allang niet meer bestaat...
1)Die staan al snel in de update, maar die update gaat uit van de laatste drukken uit 2009, 2011 en 2014. Alles wat ouder is wordt niet meegenomen. Zou wel erg onoverzichtelijk worden. Zijn nu al lange lijsten.stef.l schreef: 1) Met recente boekjes zie je zelfs nog vaak genoeg dat slechts één à twee jaar na uitgave sommige campings niet meer bestaan.
2)Aan de andere kant kom je zo ook nog wel eens campings tegen welk online gemakkelijk te vinden zijn, maar niet in de routeboekjes opgenomen.
De check is simpel: alleen van camping met een prijslijst van DIT jaar bestaan met een voldoende mate van zekerheid. Ik sta er altijd van de kijken dat zelfs heel kleine campings diep in de binnenlanden van Frankrijk en Spanje keurig bijgehouden websites hebben. Als het inmiddels mei is en er staat nog steeds een prijslijst van vorig jaar, pas dan maar op.bert sitters schreef:2)Pas op met campings via Internet: Op Internet kom je campings tegen, die al 12 jaar gesloten zijn.
1) Ik doelde meer op routeboekjes in het algemeen, niet de hier benoemde boekjes in het bijzonder. Updates worden niet altijd even goed gegeven. Sommige, met name de wat kleinere, doen dit vaak prima. Terwijl wat grotere uitgevers als bijv. Bikeline weinig bieden. Een overzicht van gesloten campings langs de in de boekjes beschreven routes zijn dan niet terug te vinden.bert sitters schreef:1)Die staan al snel in de update, maar die update gaat uit van de laatste drukken uit 2009, 2011 en 2014. Alles wat ouder is wordt niet meegenomen. Zou wel erg onoverzichtelijk worden. Zijn nu al lange lijsten.
2)Pas op met campings via Internet: Op Internet kom je campings tegen, die al 12 jaar gesloten zijn.
Als een camping een keurmerk moet hebben dan decimeer je het aantal. Onnodig. In het hoogseizoen heb ik het liefste campings zonder keurmerk, tenzij ik Nederlandse caravaners wil tegenkomen.stef.l schreef:2) Uiteraard altijd gebruikerservaringen erbij bekijken, updates van de camping site zelf, etc. Bij een camping met in 5 jaar geen nieuws meer, of zelfs een niet werkende site, geen betrouwbare gebruikerservaringen, geen keurmerk (ANWB, ACSI, etc) dan is het vrijwel zeker af te strepen. Zijn meerdere van deze elementen wel aanwezig, dan is met vrij grote zekerheid daarmee toch wel te achterhalen of een camping nog open is, of reeds gesloten.
Je begrijpt me verkeerd vermoed ik. Een keurmerk is voor mij geen vereiste voor een camping. Maar ik gebruik het enkel als een indicator of een camping mogelijk nog bestaat of niet. Als een camping voor dit jaar gekeurd is, dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat de camping nu nog zal bestaan.Ave Gone schreef:Als een camping een keurmerk moet hebben dan decimeer je het aantal. Onnodig. In het hoogseizoen heb ik het liefste campings zonder keurmerk, tenzij ik Nederlandse caravaners wil tegenkomen.