Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overstap Big Apple naar Almotion - Forum Wereldfietser

Overstap Big Apple naar Almotion

Wie is er van Schwalbe Big Apple overgestapt naar Schwalbe Almotion?

Ik kan me namelijk voorstellen dat die Almotion 30% lichter loopt dan een ouderwetse Schwalbe Marathon XR.
Maar loopt die Almotion ook 30% lichter dan de Big Apple?
Sinds het voorjaar heb ik deze overstap gemaakt. Meteen merkte ik het verschil. Of het 30% sneller is laat ik mij niet over uit en roept vervelende reakties op. Wel loopt hij voor mij heerlijk. Voelt sneller, beter grip. Wel de spanning goed houden, anders krijg je zon zwabber gevoel. 2,5 en 3 bepakt. Ik vind het voor de ballon banden een aanrader.
http://www.sintchristophorus.nl/almotio ... kkingband/


Noot moderator:
Deze is later aan dit topic toegevoegd vanuit een ander topic.
Overbodige berichten in dat topic zijn verwijderd.
Dank je. Ik was nog op zoek naar een nieuw alternatief voor mijn Big Apple (die overigens ook goed is bevallen). Ik denk dat het deze wordt.
zwabber gevoel. 2,5 ingepakt en 3 bepakt.
Volgens mij klopt dit niet helemaal.....
Voor mij persoonlijk de ultieme asfalt band.
Ik ben overgestapt van Big Apple vouw naar Almotion. Big Apple loopt lichter. Grip is wel veel beter, maar Big Apple is dan ook op dat punt een brekebeen. Die 30% lichter is een mythe, in de wereld gebracht door onverantwoord geklets van G. Gaastra. Verschil in rolweerstand is middels vermogensmeter bepaald. Lees de diverse topics hierover. Zelfs de draadband Marathon loopt lichter dan Almotion. Scheelt een paar wattjes.
Hoi Sjefke,

verschil in rolweerstand is middels vermogensmeter bepaald. Lees de diverse topics hierover.
Jouw opmerking over de Almotion inspireerde mij op de door jou bijgevoegde link te klikken, echter over de Almotion kon ik aldaar niets vinden.

Waar kan ik die diverse topics en de door de vermogensmeter bepaalde weerstand wel terugvinden?
Ik denk overigens dat er wel meer lezers op het WF-forum benieuwd zijn naar deze info, daarom mijn suggestie deze info/linkjes alsnog in jouw reactie bij te voegen.

met vriendelijke fietsgroet, Mike
HansvanderVeeke schreef:Kom, kom mensen. Niet zo'n ruzie maken.
Ik heb er in elk geval wat aan gehad.

@Janenliseth: Zal ik hem samenvoegen met het topic van John?
Ok
Mike, hier onder andere: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 36&t=20645
en in de Vogelvrije Fietser van voorjaar 2014, pag 44
HansvanderVeeke schreef:Dank je. Ik was nog op zoek naar een nieuw alternatief voor mijn Big Apple (die overigens ook goed is bevallen). Ik denk dat het deze wordt.
Hmm, net even gekeken. Mijn Big Apple is 26 x 2.00. De Allmotion is 26 x 2.15.
De Apple is al persen tussen de remmen door. Ik ben bang dat de Allmotion wat te breed is voor mijn fiets...
Ik heb de Extreme banden vervangen door de Almotion op de 26" Snel fiets en dat rijdt een stuk lichter. Beide banden moeten half vol door de v-brakes gemonteerd worden en het frame. Even lastig, bandje erop, bandje goed op de velg en op druk, bandje weer half vol, wiel in het frame, bandje weer vol. Ik heb de midden standaard iets aangepast zodat het wiel vrij loopt. Veel ruimte voor een slag in het wiel is er niet meer. Het ringslot is ook met de vijl iets passender gemaakt door wat van de plastik sierstukken af te vijlen.
De Almotion ligt nu >4000 km achterop bij mijn velomobiel (ligfiets). Rolt naar mijn gevoel even licht/zwaar als een Big Apple, maar heeft idd meer grip. Slijt ook minder snel, er is nog kwasi geen slijtage vast te stellen.

allewedertje