Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Istrië - Kroatië - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen in Istrië - Kroatië

ruudvangent schreef:Mijn bedoeling is om de deze zomer naar istrie te fietsen, en daarna eventueel door Oostenrijk terug naar huis. Aanvankelijk dacht ik aan gedeeltelijk limes route, dan Salzburg richting Piran. Maar nu ik lees dat in de zomer het zo druk is. Dus denk ik om maar rond het meer van bled en omgeving te blijven.

Terug wilde ik het liefst terug naar villach en dan door Oostenrijk richting Bodensee. Dan terug ( tegengesteld) de Rome route 1 van reitsma naar huis (Rotterdam)

Misschien mag even de vraag neerleggen., is het te doen via een route van Villach naar west Oostenrijk ? Of moet ik terug door Italië via deel twee reitsma Rome (tegengesteld) en Bodensee enz.

Vast bedankt voor het meedenken.

Groet, Ruud
Je kunt van Istrie natuurlijk ook gemakkelijk terug via de routes uit het netwerk van Paul Benjaminse. Keuze genoeg! http://www.cyclingeurope.nl/
ruudvangent schreef:Hè Marko, ga je ook die kant op (istrie). Ik ga weg ongeveer half mei. Misschien zien we elkaar nog. En jij ook naar de beurs in Amsterdam??
Als niet beebieboemer vrees ik dat ik deze zomer moet werken en dat het naseizoen wordt. De nieuwe werkgever, die ik nog niet heb, weet ook nog van niets.
Als er een standhouder is bij wie we ons rijwiel binnen kunnen stallen, zouden we naar 020 kunnen fietsen, want alleen gekken zetten hun fiets daar buiten heb ik van horen zeggen. :P
Marko schreef:
ruudvangent schreef:Hè Marko, ga je ook die kant op (istrie). Ik ga weg ongeveer half mei. Misschien zien we elkaar nog. En jij ook naar de beurs in Amsterdam??
Als niet beebieboemer vrees ik dat ik deze zomer moet werken en dat het naseizoen wordt. De nieuwe werkgever, die ik nog niet heb, weet ook nog van niets.
Als er een standhouder is bij wie we ons rijwiel binnen kunnen stallen, zouden we naar 020 kunnen fietsen, want alleen gekken zetten hun fiets daar buiten heb ik van horen zeggen. :P
Bij het station Amsterdam-RAI is een bewaakte fietsenstalling. Deze stalling is dankzij de gemeente Amsterdam gratis :wink:
Kleine weggetjes zijn bijna nooit druk. Hoe eerder in de zomer je plant, hoe rustiger.

Plan je rustdagen in het weekend want dan is er veel verkeer van mensen die naar hun vakantiebestemming gaan. Krk is idd erg de moeite waard, de hoofdweg is wel erg druk, maar er zijn genoeg kleine weggetjes. Onder het stadje Krk niet maar daar is het minder druk. Er is een gedetaillerde kaart van Krk te koop.

Cres is ook de moeite waard. Westelijk van het meer van het Vransko meer is bijvoorbeeld een schattig weggetje naar het zuiden. Gravel, maar doorgaans goed te rijden.

Enjoy!
Het is prima fietsen langs de kroatische kust/de kroatische eilanden zolang je maar niet eind juli/augustus gaat. In 2013 hebben we een erg mooie tocht daar gemaakt. https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... spjrI4hBDE

De weg van Rejika naar Krk is goed te doen sinds er een snelweg iets er van de kust af.
M&A schreef:Het is prima fietsen langs de kroatische kust/de kroatische eilanden zolang je maar niet eind juli/augustus gaat. In 2013 hebben we een erg mooie tocht daar gemaakt. https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... spjrI4hBDE

De weg van Rejika naar Krk is goed te doen sinds er een snelweg iets er van de kust af.

Ziet er interessant uit. Helaas dus minder geschikt voor mensen die afhankelijk zijn van de schoolvakanties.
Zijn jullie in Villach begonnen? Hoe zijn jullie daar gekomen? Hoe was de verbinding?
Ik zie een paarse markering en een blauwe markering. Wat is het verschil?
Hoe zijn jullie van Split naar Karlovac gereisd?
Hebben jullie gekampeerd?
We zijn met de trein in Villach gekomen (nachttrein naar munchen, dagtrein naar Villach). Dat is een goed verbiding als je een rechtreekse verbinding kan krijgen tussen Munchen en Villach, anders kan het nogal lang duren.
Let op: vanuit Villach kan je via de Wurzenpas in Slovenie komen, de pas is wel erg stijl! Langere stukken van 18%!

Er is geen verschil in de route met de verschillende kleuren.

Tussen Split en Karlovac hebben we de nachttrein genomen. Dat is een andere ervaring dan de nachttrein in duitsland :shock: Op elk stationnetje wordt gestopt, geen goede bedden, geen airco, geen geluidsisolatie. Maar je kan wel last-miute reserveren :lol:

Behalve Split en Lubljana hebben we overal gekampeerd. Langs de Kroatische kust is het niet moeilijk om campings te vinden, de echt leuke campings vinden wel. in het binnenlnad moet je de reis goed plannen om bij een camping uit te komen.
@M&A
Inderdaad een prima verbinding met de CityNightLine. Deze trein stopt ook in Utrecht en Arnhem.
V Amsterdam Centraal 20:31 spoor 7
A Muenchen Hbf 07:10 spoor 13
In Muenchen Eurocity EC 111
V Muenchen Hbf 08:18 spoor 13 (hetzelfde spoor dus)
A Villach Hbf 12:43

Ruim de tijd dus in Muenchen om over te stappen en een ontbijtje te nuttigen. Ook een redelijke buffer in geval van vertraging. In de trein naar Villach is een restauratie. Wel tijdig boeken voor deze Eurocity, anders zijn de fietsplaatsen bezet!
Beter (weet ik niet) maar zeker minder inspannend is via Italië (Tarvisio) naar Slovenië, zoals al eerder geschreven, wat ook mogelijk is is om met de trein naar Jesenice door de berg te gaan. Zeker een pas als de Würzenpas op de eerste dagen is niet iets dat je zo even doet.
Wat me verder opvalt is dat jullie of tijd te kort hadden of geen goede kaart gezien de vele hoofdwegen die jullie gevolgd hebben.
Vanaf Karlovac kun je heel mooi binnendoor langs de Kolpa (Al zie je die alleen in het dal liggen) naar de camping in Doljenske Toplice.
Ook is er een betere route om slim door Rijeka heen naar de Sloveense grens te kunnen fietsen, een deel ervan is de EV8 al wordt dat niet door bordjes aangegeven. Je bent dan ook aangewezen op een beetje voorkennis en een GPS.

Het lijkt er overigens op dat jullie 2 keer zijn geweest, of de route klopt niet helemaal met de realiteit.

Aanvulling op Bert, in de EC moeten de tasssen er echt af anders krijg je de fiets niet eens naar binnen. Gelukkig heb je genoeg tijd om in te stappen.
Nog een nabrander, als je OFM download (http://www.openfietsmap.nl/home) en samen met Basecamp installeert kun je zelfs als je geen GPS hebt de reeds bestaande routes bekijken. EV8 is er bijvoorbeeld eentje die door Istrië en een deel van Kroatië heengaat. Ook kleinere lokale routes zijn ingetekend. Met Basecamp kun je dit dan eventueel ook weer zichtbaar maken in Googlemaps.