Additionally, paste this code immediately after the opening tag: alle tracks zichtbaar (E-trex 20) bij lange fietstocht? - Forum Wereldfietser

alle tracks zichtbaar (E-trex 20) bij lange fietstocht?

Heb een Garmin E-trex 20. Een track kan maximaal uit 1000 punten bestaan. Bij een langere fietstocht, zeker een meerdaagse, heb je dus meerdere tracks nodig. Na die 1000 punten gaat tie niet vanzelf naar de volgende track, maar dan moet ik die handmatig aanzetten. Onhandig. Waarschijnlijk is er iets van een optie 'show all tracks' oid, maar hoe ik ook zoek: ik vind het niet.
Iemand de gouden tip?
Bij de specificaties voor een etrex 20 staat : Spoorlog, 10.000 punten, 200 opgeslagen tracks. Je Etrex kan dus maximaal 200 tracks met elk max. 10.000 punten bevatten. Dat is heel wat.
Heb je lange fietstochten, dan heb je meestal meerdere tracks. Ik kies dan voor een logische benaming die de volgorde aanduidt. Op mijn Oregon heb ik de mogelijkheid om per track te kiezen "toon op kaart". Zodra je de volgende track nadert komt deze dan in beeld. Een algehele "show all tracks" heb ik niet. Volgens mij ook jouw Etrex ook niet en ik betwijfel of je op de Etrex per track (spoor) kunt kiezen voor "toon op kaart". (lees het niet in de handleiding). In principe heb ik echter altijd maar net die ene track actief (toon op kaart) die ik aan het fietsen ben.

Wat een alternatief is dat je van alle tracks een transparante kaart maakt met Imgfromgpx. Zo'n kaart maak ik altijd als extra bij lange tochten met meerdere tracks, alleen al om een backup te hebben voor het geval er met de tracks wat mis gaat op je gps (is me één keer overkomen met mijn 60Cx, bij begin fietstocht alles verwijderd. Stond ik daar in Zwitserland).
Je kan een track maken van max. 10.000 punten lang en deze bewaren onder de naam "ACTIVE LOG"
Zo omzeil je dat ie wordt afgetopt.
Althans, zo werkt het bij mijn 60CX
de 10.000 punten zijn inderdaad de active log. bij de etrex 20 kan je 200 tracks opslaan. (met ongeveer 2000 punten per track. )

Bij iedere track kan je in het menu aangeven dat deze zichtbaar moet zijn op de kaart.
Je krijgt dan niet de dikke paarse lijn van een geactiveerde track ( waarheen > tracks) maar je kan al wel goed de volgende tracks in beeld zien.
(met 1000 á 200 punten moet je makkelijk één dag kunnen overbruggen)

instellen gaat via Sporen beheer (track beheer) > selecteer de gewenste track > kies nu voor "toon op kaart" (staat er verberg, dan staat hij al aan) > Bij kleur instellen kan je ook de kleur nog wijzigen. (ik gebruik voor iedere een andere kleur)

op de etrex ziet dit er als volgt uit:
track zichtbaar op kaart:
Afbeelding
track reeds aangezet:
Afbeelding
kleur instellingen voor track.
Afbeelding
Een geactiveerde track blijft altijd paars, deze kleur kan je niet wijzigen.
Hoi allen,

dank voor jullie meedenken. Ik ga ermee aan de slag
Theo B schreef:Wat een alternatief is dat je van alle tracks een transparante kaart maakt met Imgfromgpx. Zo'n kaart maak ik altijd als extra bij lange tochten met meerdere tracks, alleen al om een backup te hebben voor het geval er met de tracks wat mis gaat op je gps (is me één keer overkomen met mijn 60Cx, bij begin fietstocht alles verwijderd. Stond ik daar in Zwitserland).
Zo'n transparante kaart maken is een erg bruikbare tip voor mij! Nu heb ik in m'n 60CSx meer plek vrij voor het opslaan van de gedane tracks, en hoef ik me niet meer druk te maken over het per ongeluk wissen van tracks die nog gepland zijn. Thanks!