Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avaghon,VSF of Santos - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Avaghon,VSF of Santos

143 berichten
Top, dank voor de toelichting.

Zal eens gaan kijken of ik zo iets dergelijks ook kan vinden en dan nog liefst waterdicht ook.

Aanvulling:

Zo net even gegoogled en ja hoor het inderdaad de 2586. Ook maar meteen bij VO gekeken en daar hebben ze mooie frontracks met geintegreerde decaleur.

GB geeft aan dat je de tas beter niet alleen met ene decaleur gebruikt maar samen met een klein frontrack.
Inge1 schreef:Zal eens gaan kijken of ik zo iets dergelijks ook kan vinden en dan nog liefst waterdicht ook.
Echt waterdicht is deze niet, er kan water langs de bovenklep naar binnen. Maar in de praktijk kan ik prima een dag in de regen rijden zonder dat m'n camera nat wordt. Het canvas zet uit als het vochtig wordt, waardoor het erg lang duurt voordat de binnenkant nat wordt. Nadeel is wel dat de tas dan nog zwaarder wordt dan ie sowieso al is - laat het vooral weten als je een equivalent vindt welke gemaakt is met 'moderne' materialen :)
Urje - dank voor het laten weten dat hij niet echt waterdicht is. Maar dat 1 dag in de regen prima kan.

Als ik iets waterdichts vind dan laat ik het je weten.
Inge1 schreef:Urje - dank voor het laten weten dat hij niet echt waterdicht is. Maar dat 1 dag in de regen prima kan.

Als ik iets waterdichts vind dan laat ik het je weten.
Je kúnt natuurlijk kijken of je niet een kleine rugzakhoes (of eentje voor een fototas) eroverheen kunt trekken. Weegt weinig, neemt weinig plaats in.
Klopt had ik ook al aangedacht. Maar eerst eens zoeken naar iets waterdichts ondanks dat ik de classic look wel erg gaaf vind.
Intussen toch wel wat afgedwaald van het thema: Avaghon,VSF of Santos.
dit is 'm, dinsdag wezen halen in Rotterdam, in de trein trok ie al bekijks.
(zie foto bij M276 in het groen)
ben zeer tevreden, en tja het oog wil ook wat! Ook esthetisch is ie in orde.

(weet iemand hoe je rechtstreeks een foto plaatst?)
dank voor oplossing.
Mooie fiets Ber die van jou en mij lijken toch wel aardig op elkaar ondanks dat het andere merken zijn.

Afbeelding
Ber schreef:dit is 'm, dinsdag wezen halen in Rotterdam, in de trein trok ie al bekijks.

ben zeer tevreden, en tja het oog wil ook wat! Ook esthetisch is ie in orde.
http://www.berryvanberkum.nl/wp-content ... 093861.jpg

(weet iemand hoe je rechtstreeks een foto plaatst?)
Als je je foto's upload op de site van photobucket kun je ze rechtstreeks hier plaatsen.
Ziet er toppie uit. Veel fijne fiets km's ermee.
Afbeelding
Mooie fiets, ik heb 'm laatst al mogen bewonderen bij Bike4Travel, daar ik zelf op zoek was naar een nieuwe fiets en veel goeds mocht vernemen over Avaghon.
Het was helaas niet mogelijk op een voor mij geschikte maat te fietsen en, dit heeft me uiteindelijk naar een Santos geleid, de juiste framemaat was pas weer medio maart 2015 beschikbaar! Daarna moet de fiets nog opgebouwd worden. Werd me iets te gortig.
Mooie fiets Ber die van jou en mij lijken toch wel aardig op elkaar ondanks dat het andere merken zijn.

Klopt, zwart met rood is erg in, die rode Rohloff is erg fraai goldenlion!
Èn qua karakter verschillen de Santos en Avaghon iets, gelukkig maar, dan is er nog iets te kiezen.
bonkers schreef:Mooie fiets, ik heb 'm laatst al mogen bewonderen bij Bike4Travel, daar ik zelf op zoek was naar een nieuwe fiets en veel goeds mocht vernemen over Avaghon.
Het was helaas niet mogelijk op een voor mij geschikte maat te fietsen en, dit heeft me uiteindelijk naar een Santos geleid, de juiste framemaat was pas weer medio maart 2015 beschikbaar! Daarna moet de fiets nog opgebouwd worden. Werd me iets te gortig.
Door het aflopen van het fietsplan kunnen sommige fietsen momenteel pas in augustus geleverd worden, dus maart valt nog mee.
Men is overal lichtelijk in paniek.
Afbeelding

Had ook de overweging gemaakt voor een Santos vind echter de Rohloff naaf veel te zwaar me keuze is daarom gevallen op een Cannondale Tesoro 2 waar ik wat aanpassingen op heb gedaan qua schakel systeem, trapas, trappers, remmen, zadelpen en stuurinrichting.
Mooie fiets! Weet niet of het een fiets is om de wereld mee rond te fietsen met bepakking.

Ps: gebruik aub geen me als je mij of mijn bedoelt. Doet echt zeer aan de ogen.
In ieder geval beter dan de 2015 modellen
Dit is de Tesoro 2 2015......wat een vreselijk gedrocht.

Afbeelding
Ik wil niet de hele wereld rondfietsen met mijn Tesoro 2 (2014). Ik reis al met bepakking rond en tochten door Europa zijn zeker goed te doen. Deze fiets doet zeker niet onder voor een Koga of Zware Santos. Ik wil juist graag zo licht mogelijk fietsen. Voortassen zijn sowieso niet aan mij besteed. De fiets weegt nu 12,5kg. Wil volgend jaar met 2 backrollers Ordlieb tassen en eventueel een stuur-tas op vakantie gaan.
jumbo schreef:In ieder geval beter dan de 2015 modellen
Dit is de Tesoro 2 2015......wat een vreselijk gedrocht.

Afbeelding

Klopt! Ik moest nog snel zijn om nog een 2014 model te bemachtigen. :D
Anoniem schreef:Afbeelding

Had ook de overweging gemaakt voor een Santos vind echter de Rohloff naaf veel te zwaar me keuze is daarom gevallen op een Cannondale Tesoro 2 waar ik wat aanpassingen op heb gedaan qua schakel systeem, trapas, trappers, remmen, zadelpen en stuurinrichting.
"Rohloff naaf te zwaar", iedere keer als ik dit lees denk ik waar gaat dit over?
Als ik m'n extra kabelslot in m'n Ortlieb gooi wordt m'n fiets ook een stuk zwaarder,
die Ortlieb is "uberhaupt al niet de lichtste maar wel verdomd handig. Net als een Rohloffnaaf.
En zeker als ik op zondag al die, vaak véél te zware personen zie rondfietsen op fietsen die een vermogen hebben gekost om ze zo licht mogelijk te krijgen. 't Is me een raadsel.