door
Johnh » wo 03 dec, 2014 20:51
Ik heb erg veel gehad aan deze website over fietsverlichting:
http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/verlichting/
Conclusie daar is dat de Philips Lumiring het beste achterlicht is maar, deze is nogal aan de prijs en de batterijvariant is schijnbaar ook niet zo betrouwbaar als de dynamovariant.
Daarom heb ik vorig jaar de Spanninga Lineo gekocht, die als de tweede beste uit de test komt. Deze kost iets minder dan 13 euro, voor de luxe variant die ook een automatische stand heeft met een licht & bewegingssensor, inclusief batterijen.
Ik heb ook diverse goedkopere achterlichten gebruikt, maar die hebben toch allemaal problemen met slechte lichropbrengst, bevestiging, batterijen die geen goed contact maken, roestvorming bij contacten/schakelaar/schroeven na een paar maanden.
De Spanninga Lineo raad ik aan iedereen aan, is betaalbaar, beter zichtbaar dan veel andere lampen, en is goed afgedicht tegen weersinvloeden. Batterijen gaan inmiddels al meer dan een jaar mee, de batterij-indicator knippert nu als ik thuiskom in het donker om aan te geven dat ze leeg aan het raken zijn, maar de lichtobrengst is nog steeds uitstekend, dus laat ik ze nog een tijdje zitten.
Op mijn website heb ik een
review van de Spanninga Lineo Xba
Simson verkoopt de Lineo ook onder hun eigen merk.