door
Abacus » za 20 dec, 2014 22:17
thoppen schreef:Ik bemerkte dus eerst een lichte speling op de trappers. Na 2 km voorzichtig lichtjes verder fietsen werd dit ineens een enorme speling en hing de complete as met gatwiel op half 7.
FM meldde mij dat de standaardtrapas die Santos levert (de merknaam is mij even ontschoten) niet van geweldige kwaliteit is (onbegrijpelijk!! Het zal je maar ergens in de woestijn overkomen!!). Nu zit er een Shimano as in die degelijker schijnt te zijn.
Groet, Tim
Een paar jaar terug hoorde ik op dag 2 van mijn fietsvakantie een klein tikje ergens vandaan komen. Duizend kilometer verder was ik er inmiddels redelijk van overtuigd dat dit van de trapas kwam en toen hield het op. Weer 1000 km verder begon het opnieuw en meende ik ook een klein beetje speling te voelen. Tegen de tijd dat mijn eindbestemming in zicht kwam (weer 1500 km verder) kon ik de trappers minstens een centimeter zijwaarts bewegen, maar ik kon op zich nog prima verder fietsen, zo gemakkelijk gaf die zich niet gewonnen. Dat was een Shimano as, na pakweg 15.000 km. Het is zoals gezegd; je moet er een beetje geluk mee hebben.